Hallo
Ik heb zojuist de plannen van mijn huis op Draftsight in 2D gemaakt en ik zou graag willen weten of er gratis software is waarmee je de 2D (dwg) van Draftsight kunt herstellen om deze om te zetten in 3D, maar op een eenvoudige manier.
Aangezien ik niet van plan ben de ervaring te herhalen, ben ik niet van plan software te kopen alleen voor een interventie!
Ik heb geen zeer geavanceerde software nodig (het is gewoon om een idee te hebben van hoe het eruit zal zien), en ik zou graag niet willen dat ik ze allemaal opnieuw hoef te tekenen op een nieuw medium (zoals sketchup of iets dergelijks).
Bij voorbaat dank voor al uw hulp.
Gratis is er FreeCAD.
Maar als je niet gewend bent aan 3D, kan het ingewikkeld zijn, ongeacht de software.
1 like
Misschien is het net genoeg om het erin te doen! In ieder geval heel erg bedankt. Ik ga het proberen.
1 like
Ik zei niet onuitvoerbaar.
Nadat u uw software hebt gekozen, voert u de bijbehorende tutorials uit (indien mogelijk die van de editor) voordat u aan uw project begint te werken, om de woordenschat van de applicatie en de manier waarop u dit moet doen in u op te nemen.
Helaas is het aan de gebruiker om zich aan te passen aan de software.
Aarzel niet om terug te komen en vragen te stellen. Zelfs als we geen FreeCAD gebruiken, kunnen we proberen u naar analogie te antwoorden.
Hallo
Jammer dat we sinds homeByMe 2019 kunnen exporteren naar Drafsight.
Het tegenovergestelde is niet mogelijk, wij gebruiken een jpg afbeelding op de achtergrond.
Maar eerlijk gezegd, als het alleen voor een snelle weergave van muren en meubels is, is het gemakkelijker te gebruiken dan mechanische CAD-software.
2 likes