Hallo
Ik zou graag meer willen weten over deze tool en in het bijzonder de parameters die ik uit deze module kan hergebruiken. In het bijzonder zou ik deze berekening willen gebruiken om te berekenen hoeveel twee vaste stoffen elkaar doordringen. Op dit moment lijkt het mij dat ik alleen een maximale waarde zie.
Weet u waar ik informatie of documenten over dit onderwerp kan krijgen?
Wat zit er achter de verschillende soorten "Contact & Interferentie", "Game & Contact & Interference", "Game Allowed", "Interference Rule"?
Bij voorbaat dank voor uw hulp
Hallo
DMU Fitting wordt gebruikt om de beweging van onderdelen te simuleren voor montage en onderhoud (ik heb het niet).
Het commando "Interferentie"
is een klassiek commando dat beschikbaar is in het ontwerp van Assembly. Dit is wat meestal de "clash"-analyse wordt genoemd.
EDIT: Ik zet een screenshot omdat het mogelijk is dat met de DMU Fitting workshop dit commando wordt verrijkt met extra opties die ik niet heb??

als je de hulp hebt geïnstalleerd , selecteer dan gewoon de opdracht en vervolgens F1
In het geval dat ik de betreffende pagina heb bijgevoegd
detection_dinterferences.pdf
1 like
Te snel Franck ...
En daarnaast heb je een mooi html-bestand met afbeeldingen^^
Dank je wel Franck, ik was vergeten dat ik onlangs hulp heb gehad.
Ik probeer deze module beter te leren kennen omdat ik onderdelen ten opzichte van elkaar probeer te positioneren, maar beperkt. Waarom, omdat de onderdelen in kwestie zijn opgebouwd uit complexe oppervlakken.
Als ik in de hulp duik, heb ik "dmu ruimteanalyse ecad het plaatsen van routeringsalgoritmen", wat misschien is wat ik zoek.
Hier is een screenshot van de informatie die ik in de help heb gevonden:

Hier is de zin die mij interesseert:
"Creëer een mechanisch beperkingsgebied, rekening houdend met de botsing; verzend de informatie vervolgens naar het ECAD-systeem om deze te integreren in het plaatsings-/routeringsalgoritme".
Heeft u ideeën om deze methode te implementeren?
Weet u om te beginnen wat het ECAD-systeem is? En waar is het?
Bij voorbaat dank voor uw ideeën.
Hallo.
ECAD = elektronische, elektrische CAD.
Ik heb deze modules niet, maar op het eerste gezicht is het voor de plaatsing "componenten, of klemmen, connectoren enz." en het routeren van "sporen of kabels".
Oh jee, het ruikt niet lekker omdat ik voornamelijk mecha doe.
En voor het "het plaatsings-/routeringsalgoritme", heeft u enig idee waar het is?