Waar wordt het vierkante symbool voor gebruikt in tekeningen?

Hallo

Wat is het doel van het vierkantsymbool onder het diametersymbool (zie afbeelding) in de eigenschappen van een dimensie in een tekening?

Het is een symbool dat voor een kust wordt toegevoegd, zoals het diametersymbool.

Vriendelijke groeten.

symbole_carre.png

Persoonlijk gebruik ik het als ik een vierkante vorm aan de zijkant heb

7 likes

Het moet dus zowel voor extrusie als voor materiaalverwijdering kunnen worden gebruikt?

Goedenavond

Ik bevestig wat @stefbeno zojuist heeft geschreven ! Normaal gesproken gereserveerd voor profielen (de belangrijkste hebben hun symbool, bijvoorbeeld HBA! Persoonlijk gebruik ik het voor vierkante profielen, het stelt me in staat om slechts één dimensie in te voeren in plaats van twee.  NF ISO 5251

Maar ik vind deze symbolen een beetje te beperkt, het is bijvoorbeeld hetzelfde symbool voor IPN of HEA HEB, enz., wat betekent dat je altijd de annotatie moet plaatsen die goed gaat :-(

Vriendelijke groeten

3 likes

Dit is goed voor vierkante profielen, het equivalent van Phi voor diameters.

Vriendelijke groeten

6 likes

U kunt ook gebruik maken van
ALT+8 =◘
ALT+254 =■

1 like

Hallo
Misschien moet deze vraag worden gecategoriseerd als 'tekenen'.

@Sylk
Een beetje speling???
Het is een kwestie van 2021 :innocent:

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar met het nieuwe forum is er een zeer nuttige nieuwigheid omdat je een roze venster hebt dat verschijnt met het volgende bericht

Dit probleem is opgelost

Antwoord alleen als:

U heeft aanvullende informatie

De oplossing werkt niet voor u

Als je een niet-gerelateerd probleem hebt, maak dan in plaats daarvan [maak een nieuw onderwerp](https://forum.lynkoa.com/nouveau- onderwerp).

Vriendelijke groeten

2 likes

Ach, ik was niet degene die het opgroef, ik lette niet op de datum. En voor het rode bericht, inderdaad, behalve dat als ik een kort antwoord schrijf, ik alleen naar het toetsenbord kijk of naar wat ik schrijf en ik sorry stuur :sweat_smile: