Hallo
Solidworks laat een referentieversie verschijnen in mijn assemblages.
Deze versie wijkt af van het versienummer en plots verschijnt er een diamant met een uitroepteken.
Weet iemand waar het voor is ?
Bijgevoegd is een screenshot.
capture.jpg
Hallo
Solidworks laat een referentieversie verschijnen in mijn assemblages.
Deze versie wijkt af van het versienummer en plots verschijnt er een diamant met een uitroepteken.
Weet iemand waar het voor is ?
Bijgevoegd is een screenshot.
Nee, sorry.
Misschien is er in feite een 5/5 versie van uw kamer, maar op uw computer wordt alleen de 4/5 versie geladen (misschien een versie die is gemaakt en u heeft er geen toegang toe!?)
Zie o.a. deze link (de video)
http://www.solidworks.fr/sw/products/product-data-management/revision-and-version-control.htm
dit is naar mijn mening het aantal keren dat het bestand door X is gewijzigd
En uw diamant moet via de REF-versie aangeven dat de Open Room-versie niet de juiste is
aangezien u in uw vergadering de nieuwste 6/6 versies hebt geopend; 6/6; 5/5; 7/7
en je ref-versies zijn 5/6; 4/5 ; 7/7
dus uw onderdeel (CAR-00128-R01) heeft een wijziging ondergaan door wie wanneer? Als u de kolom vindt of toevoegt (uitgecheckt door) weet u wie en wanneer
@+
Het lijkt mij dat dit betekent dat de versie van uw onderdeel CAR-00128-R01 in uw pdm-kofferbak de 5 is, terwijl degene die werd gebruikt bij het maken van uw assemblage de 4 was (of 6 en 5 voor het S01-onderdeel)
Om het merk in de staat te hebben waarin het is gearchiveerd, moet u de onderdelen in de referentieversie gebruiken.
Bedankt voor je antwoorden, maar de versienummers van mijn bestanden zijn correct en het zijn de nieuwste versies.
Aan de andere kant zijn de referentieversies niet correct, wat geen enkele invloed heeft op mijn montage.
Ik heb een verklaring gevonden, voor mij blijft het dubbelzinnig...
Oh ja, goed gevonden, in feite betekent het dat uw onderdeel is gewijzigd sinds de laatste opslag van de montage. Maar het is raar dat door het opnieuw laden van de assemblage bij het openen, het niet wordt bijgewerkt de onderdelen!? Heeft u bij het openen van de assembly "Documenten niet laden waarnaar wordt verwezen" geselecteerd???
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik zie niet in hoe het dubbelzinnig is.
Weet u zeker dat uw assembly is opgeslagen met de subassembly geladen naar de nieuwste versie en vervolgens gearchiveerd. Zoals gepresenteerd in de kluis in uw interface, roept de assemblage op hoog niveau in de nieuwste versie de n-1-versie van de subassemblage aan, vandaar de waarschuwingen die aangeven dat de versie van de lokaal geladen subassemblage nieuwer is dan de versie die oorspronkelijk door de hoofdassemblage werd aangeroepen.
Dat is precies wat ik je hierboven vertelde.
Je hebt de nieuwste versies, maar je assembly is gemaakt met de voorlaatste versies van deze onderdelen.
Zoals G. zegt, betekent dit dat de onderdelen zijn gewijzigd (of op zijn minst uitgecheckt en gearchiveerd) sinds de laatste keer dat u deze assemblage opende.
Het kan zijn dat de onderdelen gewoon zijn geëxtraheerd en gearchiveerd zonder enige geometriewijzigingen te ondergaan, of dat ze zijn gewijzigd, maar dat de wijziging geen invloed heeft op uw montage.
Iedereen geeft goede antwoorden, lijkt mij :-)
Als je deze offset wilt zien verdwijnen, pak je je assemblage eruit, sla je deze op en archiveer je deze. Het zal dus de nieuwste versies van uw onderdelen gebruiken en de waarschuwingen zullen verdwijnen.
Als uw onderdelen uitwisselbaar zijn, is de rente beperkt. Aan de andere kant, als ze niet uitwisselbaar zijn, kunt u door dit onderscheid begrijpen waarom het onderdeel niet langer in uw assemblage wordt gemonteerd.
Met andere woorden, de kleine waarschuwing stelt u in staat uw aandacht te vestigen op onderdelen die zijn gewijzigd sinds de laatste archivering van de assemblage. Logischerwijs is het op deze onderdelen dat een interferentie-/montageprobleem zou kunnen optreden aangezien de onderdelen zijn gewijzigd.