Versnel de reconstructie van SW-animaties

Hallo, ik ben op zoek naar verbetering van de berekeningssnelheid van SW-standaard 2013-animaties: in het geval van animaties zonder noodzakelijkerwijs veel componenten of uitzonderlijke weergave, heb ik berekeningstijden die ik erg lang vind. Ik heb getest door het RAM-geheugen te vergroten, ZEER teleurstellend resultaat. Mijn configuratie:

Dell Precision M6700 met SSD HDD voor SW, core i7 @ 2,7 Ghz, Nvidia K5000M videokaart met 4GB toegewezen geheugen.

Ik heb getest op een lopende animatie die 2'15" duurt: met 16 GB RAM is de rekentijd 7' 25''. Precies dezelfde reconstructie met dezelfde programma's op de achtergrond geopend (alleen een bestand in het kladblok en twee pdf's van één pagina, niet erg ingewikkeld) op dezelfde pc met 28 GB RAM: 7'00". Een winst van 25 seconden voor 12 GB extra RAM, niet geweldig.

Mijn grootste probleem is dat ik voor elke verandering in de animatie alles opnieuw moet berekenen, wat zorgt voor een zeer, zeer slechte productiviteit.

Heeft u suggesties over welke parameters ik kan wijzigen, al is het maar tijdens de tijd die nodig is om mijn animatie te maken, zelfs als dat betekent dat ik ze moet wijzigen op het moment van de definitieve berekening? Ik heb het aantal afbeeldingen al verminderd, maar daaronder ben ik bang voor conflicten in mijn beperkingen die van actief naar verwijderd gaan.

Bij voorbaat dank.

Sebastian.

Hallo

Wat bedoel je met "met SSD harde schijf voor SW"? Heb je twee verschillende records?

Ik wilde je de ReadyBoost aanbieden (verhoog het RAM-geheugen door simpelweg een USB-sleutel aan te sluiten), maar als je al een SSD hebt, weet ik niet of het echt handig is! Ten slotte kost het niet veel om te proberen, je hebt alleen een snelle en lege USB-sleutel nodig.

http://fr.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost

De rekentijd is grotendeels gerelateerd aan de prestaties van de processor (2,7 GHz is een beetje licht), het verbaast me zelfs dat je alleen al door RAM toe te voegen de minste winst in rekentijd hebt.

2 likes

Hallo

Ik heb ook gemerkt dat tegenstrijdige of beperkende beperkingen voor een beweging zeer lange oplostijden kunnen vereisen.

Ik denk dat door het optimaliseren van de beperkingen (het beperken van een relatieve beweging tot 2 ss samen in plaats van het systeem te vragen om het te vinden bijvoorbeeld) kan spelen op de rekentijd en deze problemen kan beperken.

Romeins

Hallo

Wat voor soort animatie doe je?

Complexe tussenfilmpjes of camera-animatie en deelbewegingen?

In het eerste geval van complexe kinematica is SW er voor en helaas zijn we afhankelijk van de tijd van berekening van de beperkingen.

Anders kan ik je alleen maar aanraden om SolidWorks Composer te testen, dat veel praktischer en vloeiender is om te gebruiken voor klassieke animaties.

@+

2 likes

Hallo

Dank u voor al deze antwoorden. Ik gebruik SW op een SSD en mijn ontwerpbestanden staan op een andere SATA-schijf. Helaas heb ik geen snelle USB-stick om ReadyBoost te proberen.

Goed beoordeeld voor de processor, maar op een draagbaar station heb ik niet veel mogelijkheid om de processor te upgraden...

Wat betreft de beperkingen, de enige die door de animatie loopt  , is een trajectbeperking langs een 3D-schets waarvoor ik de positie van een punt gedurende de animatie varieer. Het is waar dat sommige componenten ten opzichte van dit punt zijn gepositioneerd (verticaal naar een punt dat zich ontwikkelt op een 3D-schets). Ik denk niet dat we deze animatie in de categorie complex kunnen plaatsen.

Kortom, ik moet een kraan animeren bij de bouw van een gebouw. Ik heb gekozen voor de oplossing om de baan van de kraanhaak te creëren en de giek te volgen met reconstructie van de kabel tussen de giek en de haak te allen tijde (omdat ik geen eenvoudige oplossing heb om de kabel waarvan de lengte varieert te beheren). De kabel is dus een onderdeel dat in de assemblage is gemaakt.

Als je voorbeelden hebt van dit soort vloeiende animatie, ben ik geïnteresseerd (met bewegingen in alle 3 de richtingen en elementen met variabele lengte).

Idealiter zou een assemblagestatistiekfunctie in dezelfde geest als functiestatistiek zeer nuttig zijn om te weten welke functie/volume een grote rekentijdverbruiker is.

Ik zal het zo snel mogelijk uitproberen door enkele componenten te verwijderen, maar voor nu heb ik een ander probleem: de schijn komt altijd terug nadat ik ze in de assemblage heb verwijderd, zodra ik ze opnieuw opbouw. Ik zal op het forum kijken of het een bekend probleem is en zo niet, open dan een nieuwe thread.

Vriendelijke groeten.

Sebastian

Wat Composer betreft, het is een reflectie in uitvoering, maar mijn bankier is niet warm. En ik zou graag in gebruik willen zien, niet alleen om geëxplodeerd te animeren, maar om componenten te laten bewegen / verschijnen / verdwijnen.

Het is erg interessant deze informatie over de apparatuur

Er moet een groep over het onderwerp worden gevormd