Videokaart:
de Quadro FX 5800 is rond 2009 uitgebracht, het is een hele oude kaart.... oude generatie...
Quadro K4000 oude generatie ook...
Het zou zonde zijn om een nieuwe pc te hebben, met een oude (of zelfs hele oude) grafische kaart.
in CG zou ik de P4000 aanbevelen (dat is de huidige generatie)
RAM:
16 GB ECC (32 GB ECC als het gaat om het uitvoeren van veel simulatieberekeningen of het renderen van foto's)
DDur:
SSD (standaard "vanuit mijn oogpunt" voor minimaal 8 jaar)
500 GB (hoewel tegenwoordig 1 GB SSD's toegankelijk zijn geworden)
Is er een back-upsysteem op het netwerk? Als het antwoord nee is, voeg dan een externe (of interne) harde schijf (SATA of SAS) toe om de back-ups te maken.
Processor:
Tenzij het voor een PC-server is, of om 'calculation-render-to-death' te doen: het is niet nodig om een bi-CPU te hebben.
(Vroeger gebruikten we bi-CPU-moederborden, om het probleem van weinig kern in de proc te overwinnen, het was 10-15 jaar geleden, vandaag met de proc 6-kern of meer, het heeft geen enkele reden meer om te zijn, voor een werk-pc)
met een Xeon 6 core (12 threads) kun je nog steeds af en toe wat berekeningen of rendering doen !
Het hebben van meer kern zou handig zijn om veel berekeningen uit te voeren, of foto's te renderen (zoals 60-100% van de werkweek)
Dus meer dan 6 cores, voor een occasionele verzoek, het is alsof je een sportwagen hebt en in de eerste versnelling blijft...
Dat is mijn mening...
EDIT: na het totale budget om een aantal keuzes te wijzigen, zoals in plaats van te beginnen met de huidige generatie, het nemen van de vorige...