Solidworks-licentie aanschaffen

Hallo

Een tweedehands rijbewijs kopen: waarom niet? Aan de andere kant, updaten voor 1700€, ik geloof er helemaal niet in! In mijn bedrijf zijn we net overgestapt van 2008 naar 2012 en werden we gedwongen te betalen voor nieuwe licenties omdat ons onderhoud was verlopen.

In jouw geval denk ik dat er geen onderhoud is, dus geen update mogelijk... Of misschien zijn we voor de gek gehouden door de reseller solidworks.

Fijne dag voor jou

1 like

Pas op dat het geen onderwijsversie is, want voor mij versie 2009/2010 is het een onderwijslicentie, omdat de professionele versie maar met één jaar versie verschijnt.

2 likes

Hoi allemaal

Het is onmogelijk om een tweedehands SOLIDWORKS-licentie aan te schaffen omdat de Franse en Europese wetgeving dit verbiedt. Een softwarelicentie is namelijk niet overdraagbaar, dus pas op voor mensen die je SOLIDWORKS-licenties willen verkopen, voor een prijs die alle concurrentie tart, want het is in ieder geval oplichterij.

Er zijn slechts twee manieren om een SOLIDWORKS-licentie aan te schaffen. Neem contact op met een geautoriseerde wederverkoper (bijvoorbeeld AXEMBLE), of koop een bedrijf dat al SOLIDWORKS-licenties heeft en u profiteert van het recht om deze te gebruiken.

Pas ook op voor veilingen met hardware waar bijvoorbeeld SOLIDWORKS op komt te staan . In dit geval kunt u de hardware en de licentie gebruiken, maar u maakt uzelf illegaal en een geautoriseerde wederverkoper zal de licentie nooit voor u kunnen bijwerken!

Hoe meer u juridische stappen riskeert!

6 likes

In principe is het houden van de aankoop van het onderhoud elk jaar om een krediet te hebben zodat u 3 jaar later kunt profiteren van de nieuwste versie. Persoonlijk is dat wat ik doe, maar ik heb maar één baan! 

Ik begrijp bedrijven met meer dan 3 functies....  

Aan de andere kant kun je de gebruiker van de licentie wijzigen, (al gezien) maar er is geen sprake van doorverkoop tussen bedrijven. 

Als gevolg hiervan profiteert een klein bedrijf (oké om te kopen door het grote bedrijf) na de intrede in het kapitaal van een groot bedrijf van een licentieoverdracht.

Ik denk dat dit het tweede mogelijke geval is. 

@BATCH123! Wil je een bedrijf kopen of uitgekocht worden? Om te gillen

Hallo

Wanneer u een SolidWorks-licentie installeert, gaat u akkoord met de algemene voorwaarden...

en de licenties worden beschouwd als niet-toewijsbaar, niet-overdraagbaar.

Wat betreft de versies: met uitzondering van de onderwijsversies, geen 2009/2010 pakket.

Het is een versie uit 2009 of een versie uit 2010.

Als het een 2010 is, kunt u Solidworks 2009/2008/2007-bestanden, enz. lezen en gebruiken.

@Rim B: Waar heb je gelezen of gezien dat je na 3 jaar zonder contracten weer moest betalen voor SW-licenties?

Dit is nooit het geval geweest. NOOIT.

Aan de andere kant heb je misschien een herinschrijvingspakket betaald en vervolgens 3 jaar vooruit betaald voor een update- en ondersteuningscontract.

Kortom: geen aankoop van een solidworks-licentie mogelijk voor 1700€, het is de prijs van een jaar onderhoud en update, en zoals bfrin terecht zegt, als je deze illegaal aangeschafte licentie ooit wilt updaten, zal dat niet kunnen omdat het gebruiksrecht nog steeds wettelijk wordt verleend aan de persoon of het bedrijf dat het aan je heeft verkocht:(

Fijne dag

3 likes

PS: er is een groep die goed op de hoogte kan blijven van het onderwerp.

http://www.lynkoa.com/groupes/je-veux-acheter-solidworks

Fijne dag

Bedankt voor al je antwoorden!

- Ik merk op dat ja, het is raar 2009/2010 pro

- Ik woon in Zwitserland, ik ken de Zwitserse wet over dit onderwerp niet

- Ik merk op dat het onmogelijk zal zijn om van 2010 naar 2013 te updaten

- Ik neem binnenkort contact op met Axemble voor meer informatie

- Dit is een persoonlijke aankoop, ik ben geen ZZP'er 

Hallo weer,

@olive: Inderdaad, na wat informatie, heb ik de licenties die we hebben gekocht (volledig betaald) verward met de licentie die we hebben bijgewerkt van 2008 naar 2012 (alleen betaald voor de update). Sorry voor dit misverstand.

Ik blijf er echter van overtuigd dat er sprake is van oplichterij wat betreft de doorverkoop van licenties.

Fijne dag voor jou

@Rim-b

Kunt u mij de prijs geven die u heeft betaald voor een up-to-date meter van 2008 tot 2012?

Bedankt

Hallo

@BATCH123, In feite komt de prijs overeen met degene die je krijgt, d.w.z. 1700€ voor een pro-versie, en iets minder voor een standaardversie.

Fijne dag voor jou. 

Het zou betekenen dat de persoon met wie ik praatte eerlijk was! 

Ik had 2013 kunnen krijgen voor 1200+1700 €, dus 2900 €

@+

@batch123

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is, maar ik heb in de instellingen van mijn solidworks-portal gekeken, om de gebruiker van de licentie te wijzigen moet je contact opnemen met je reseller. Dus in ieder geval, zelfs als manipulatie theoretisch mogelijk lijkt, moet het niet gemakkelijk zijn.

En het tweede punt: het lijkt me heel vreemd dat het kopen van een enkel onderhoud het recht geeft op de laatste updates.

Het punt over de eerlijkheid van de persoon staat niet ter discussie, omdat ze door onwetendheid te goeder trouw kunnen zijn.

1 like

Fijne dag samen. Vergeet niet om de gebruikte software altijd alleen bij gerenommeerde wederverkopers te kopen. Deze zijn bijvoorbeeld te herkennen aan de vele positieve recensies op eBay of Trusted Shops.

Een opgraving uit 2013 die het beter zal doen.

@Franck Ik denk dat het probleem inmiddels is opgelost.

1 like

Bovendien denk ik niet dat er veel SW-gecertificeerde verkopers op Ebay of anderen zijn...

1 like

Microsoft heeft de afgelopen jaren meer dan 50.000 illegale licenties geblokkeerd. Dit deed veel klanten pijn. Daarom is dit onderwerp altijd actueel. Daar wilde ik alleen maar op wijzen.

Ondanks de uitspraak van het Europese Hof van Justitie dat software legaal kan worden gekocht, is voorzichtigheid altijd geboden bij het kiezen van een wederverkoper.

Het punt over de eerlijkheid van de persoon staat niet ter discussie, want door onwetendheid kan te goeder trouw mijn ip  zijnVerjaardagswensen TNEB

Er werd mij uitgelegd dat een c-licentie is gekoppeld aan een machine en dat je deze niet kunt doorverkopen, misschien overbrengen naar een andere computer (dus herstel de overgedragen bestanden bij het verwijderen.

Volgens het Europees Hof van Justitie kan een softwarelicentie worden doorverkocht als de eerste koper eerder al zijn kopieën op de computer of in de cloud heeft verwijderd.

1 like