Mijn hele plan bevindt zich in de OBJECT-ruimte, de thematische plannen in de PAPER-ruimte.
(tot zover niets bijzonders...)
Net zoals het mogelijk is om op meerdere lagen op het scherm te klikken en ze te isoleren (zodat alleen zij zichtbaar blijven), zou ik hetzelfde willen doen in de papierruimte.
Dat wil zeggen dat ik in mijn presentatievenster op meerdere lagen wil klikken zodat deze lagen, en alleen die, actief (dus zichtbaar) zijn in mijn venster.
In het geval van de opdracht "lagen isoleren" is de selectie van toepassing op het hele bestand; Ik zou graag willen dat het alleen van toepassing is op mijn raam.
Ik hoop dat ik je niet te veel in de war heb gebracht.
Alvast bedankt voor je antwoorden en een fijne dag!
In feite a priori ja: je moet de weergave activeren (door te dubbelklikken) en vervolgens het LAYFRZ-commando gebruiken. Maar ik denk dat het andersom is: je kunt lagen verbergen, maar je kunt geen lagen laten zien die verborgen zijn in de objectruimte!
Bevries de laag die wordt weergegeven door een sneeuwvlok, zie op deze afbeelding (laagwerkbalk II):
AutoCAD-beginners kunnen behoorlijk effectief werken met behulp van de laagstatussen Aan/Uit, Bevriezen/Dooi en Vergrendelen/Ontgrendelen. Wanneer u echter Paper Space gaat gebruiken, moet u begrijpen hoe u de zichtbaarheid van lagen in verschillende viewports kunt beheren. Standaard zijn alle lagen zichtbaar in alle viewports. U kunt echter de optie "Bevriezen in huidige viewport" gebruiken om lagen in verschillende viewports selectief te bevriezen. Dit doe je door op het pictogram in een lagenlijst te klikken wanneer je je in de Floating Model Space bevindt. Dit onderwerp wordt in meer detail behandeld in de Paper Space-tutorial. De pictogrammen van de viewportlaag worden grijs weergegeven wanneer u zich in de betegelde modelruimte bevindt.
Het commando "LAYFRZ" is het tegenovergestelde van wat ik wilde doen, maar het behaalde resultaat is het resultaat dat ik verwachtte. Ik bevestig dit antwoord.
Het commando "_layiso" maakt de bewerking voor de hele tekening, niet alleen voor het huidige venster, maar toch bedankt.
Het isolaat-commando onderscheidt vensters goed als het wordt toegepast in de modus "Vensterobject", d.w.z. wanneer u dubbelklikt in een venster in de papierruimte (getest op AutoCAD 2015 en AutoCAD LT 2011).
Ik herschikte om er zeker van te zijn dat ik geen onzin praatte.
Ik ben gewend om het te gebruiken, ik ga door het pictogram...
1- Ik heb 2 vensters naast elkaar geopend in mijn presentatietabblad.
2- Ik heb gedubbelklikt in een van mijn 2 vensters (de rand van mijn raamkozijn is vet, ik zit in mijn raam)
3- Ik typ het commando "_LAYISO" op het toetsenbord
4- Inderdaad, de lagen die ik selecteer zijn de enige die actief zijn. Maar ze zijn ook de enigen die actief zijn in mijn raam naast de deur. Als ik terugga naar mijn objecttabblad, zijn zij ook daar de enigen die actief zijn.
5- Om terug te keren naar de oorspronkelijke staat van de lagen, moet u het commando "_LAYUNISO" typen of het pictogram op het scherm doorlopen.
Voor de goede orde, mijn eerste verzoek ging over het kunnen isoleren van verschillende lagen in verschillende vensters, om thema-opnamen te maken: ik werk bijvoorbeeld in VRD. Ik moet een wegendekplan, een saneringsplan en een netwerkplan opstellen.
Ik heb een gemeenschappelijk objecttabblad in mijn algemene plan en ik speel met laagbeheer in mijn presentaties.
Eric R, ik maak misschien een fout in mijn "_LAYISO" bestelling. Zo ja, vertel me dan welke?
In de tussentijd, bedankt voor uw interesse, en een fijne dag!