De visualisatie van de kubus vernieuwen

Hallo

Ik heb een probleem met de automatische update van de visualisatiekubus. Ik heb bijvoorbeeld dit meubel gemaakt (zie bijlage) op basis van vergelijkingen om het gemakkelijk te kunnen wijzigen (grootte van de dozen, aantal dozen, enz.). Bij het maken van de visualisatiekubus past het correct, maar het volgt het meubilair niet wanneer ik de vergelijkingen verander (terwijl het andere meubels volgt die niet door vergelijkingen worden aangedreven). De visualisatiekubus wordt gebruikt om het transport in de vrachtwagen te optimaliseren zodra het meubilair klaar is en deze informatie wordt automatisch met een macro genomen, zodat er geen mogelijkheid is om de waarde anders in te voeren (de macro neemt automatisch de waarde "SW-Lengte/Breedte/Totale dikte van de visualisation@@@Cube visualisation@@Config@Nom kubus van de kamer" van de aangepaste eigenschappen).

Ik heb geen antwoord op mijn vraag gevonden, dus ik kom naar je toe om te kijken of iemand de oplossing heeft...

Bij voorbaat dank!

sans_titre.png

Hallo

Wanneer u vergelijkingen gebruikt in een assembly met componenten die ook door vergelijkingen worden aangestuurd, is het niet ongebruikelijk om uw assembly meerdere keren opnieuw op te bouwen (CTRL+Q) zodat alle vergelijkingen zijn opgelost.

Anders, nog een aanwijzing, staat de volgorde van de vergelijkingen u mogelijk niet toe om uw visualisatiekubus bij te werken?

Cdlt

3 likes

Na vele pogingen lost CTRL+Q / CTRL+SHIFT+Q het probleem niet op.

"Anders, nog een aanwijzing, staat de volgorde van de vergelijkingen je misschien niet toe om je visualisatiekubus bij te werken?" Ik begrijp deze vraag niet echt, hoe kan de volgorde van de vergelijkingen voorkomen dat de visualisatiekubus wordt bijgewerkt? (Ter info, het vakje voor automatische resolutie is aangevinkt)

Vriendelijke groeten

Ik wist niet dat uw optie (ter info, het selectievakje voor automatische resolutievolgorde is aangevinkt) was aangevinkt. Dit selectievakje automatiseert de volgorde van de vergelijkingen in het document van het 1e niveau (uw assemblage), maar als er vergelijkingen in uw componenten aanwezig zijn, is het mogelijk dat deze vergelijkingen niet in de gewenste volgorde worden opgelost.

Als u uw bestanden of uw macro niet heeft, zal het moeilijk zijn om u te helpen. Kunt u uw documenten delen? 

1 like

Ik heb een stuk gemaakt (eenvoudige kubus) om het probleem op een eenvoudiger model te laten zien en het stelde me in staat om te vinden waar het probleem vandaan komt.

Ik wist het niet, maar als de kubus verborgen is (verberg/toon optie van soliworks) dan verandert de kubus niet meer van grootte... Zodra ik het zichtbaar maak, verandert het zodra ik het model bijwerk.

Ik verberg het heel vaak om te voorkomen dat de kubus zichtbaar is in het midden van de montage, maar ik had nooit gemerkt dat het het model niet meer volgde (ik deed het altijd helemaal aan het einde, maar in het geval van een configureerbaar meubelstuk moet ik het aanpassen na de installatie van de visualisatiekubus, daarom zie ik het probleem nu pas...).

In ieder geval bedankt aan u voor het kijken!

2 likes

Oké en bedankt voor het plaatsen van je antwoord. Het zal zeker andere mensen kunnen helpen die dezelfde vraag stellen.

Succes

Vriendelijke groeten

1 like

Dus, aangezien er een macro achter zit, waarom zou je er dan niet voor zorgen dat de kubus op macroniveau wordt weergegeven (en dus ververst)?

1 like

De macro in kwestie bevindt zich op het niveau van de tekening, als we het model voorlopig niet kunnen aanraken, is het er altijd een minder om te beheren, maar we zullen waarschijnlijk in de toekomst kijken om het te doen ja om te voorkomen dat de kubus verkeerd is als we hem verbergen. De vraag hier was vooral om vast te stellen wat het probleem was, aangezien voor mij de verbergfunctie van Solidworks niet verhinderde dat de functies naar ;)

Vriendelijke groeten