Beoordelingen en andere annotaties toewijzen aan een niveau

Hallo
Ik heb onze tekensjablonen zo ingesteld dat dimensies en andere annotaties hier op een bepaalde laag worden weergegeven: AFMETINGEN:

Vervolgens heb ik de blauwe kleur toegewezen aan de laag DIMENSIES.

Maar het verandert niets, als ik een dimensie maak, wordt deze altijd in het zwart weergegeven.
Om het in blauw te laten verschijnen, moet ik standaard de DIMENSIONS-laag forceren.
Heb ik iets gemist?

Bedankt.

Hallo;
Heeft u erover nagedacht om uw wijzigingen rechtstreeks in de tekensjablonen aan te brengen? (*.drwdot en *.slddrt). En om ze te redden natuurlijk.
Met deze wijzigingen kunt u ook uw huidstandaarden opslaan.
=> Als dit het geval is, moet u ook overwegen om uw modellen opnieuw te laden als u aan een oude tekening werkt.

Persoonlijke opmerking: Sla uw modellen op in een andere map dan die in Solidworks (standaard), dit voorkomt dat u alles opnieuw hoeft te doen als u upgradet naar een hogere versie (of opnieuw installeert).
Vergeet niet om naar deze nieuwe locatie te verwijzen in " bestandslocatie " in de Solidworks-opties.

1 like

Hallo
Bedankt voor het antwoord, ja, ik heb de wijzigingen aangebracht in de DRWDOT-modellen en deze worden opgeslagen op een server zodat ze beschikbaar zijn voor solidworks-gebruikers.
Maar ik kan het beheer van lagen(niveaus) niet echt begrijpen, in veel software wijs je een kleur, een lijnstijl en bijvoorbeeld een e dikte toe, je selecteert wat je op de laag wilt zetten en deze elementen worden weergegeven in de lijnstijl, dikte en kleur.
Maar blijkbaar werkt het niet, of heb ik iets gemist.
Ik ben op 2024 SP4.

Zoals @Maclane ook al zegt de *.slddrt basemaps.

Dank u voor uw antwoorden.
Ik heb de slddrt aangepast maar het veranderde niets, ik realiseerde me dat er standaard een actieve laag was (kleine blauwe pijl naast de naam van de laag).
Vergeet uiteindelijk niet om " VOLGENS DE STANDAARD " te kiezen in de naam van de laag:

norme

Op het eerste gezicht blijven laagtoewijzingen in de eigenschappen van de basiskaart niet behouden

Is de kleur van de ribben in de MEP standaard aangevinkt?

Als de lijnindeling is ingesteld op zwart in plaats van op Standaard, is het normaal dat uw lijnen zwart zijn

1 like

@pascal_babel

Meilleur_Reponse2