Materiaaltoewijzing - Uiterlijk

Hallo

Bij het toewijzen van een materiaal met behulp van favorieten biedt Solidworks niet de mogelijkheid om het uiterlijk wel of niet toe te passen.

Als er een uiterlijk (kleur) is, wordt deze gewijzigd, hoe kan ik deze optie standaard uitschakelen?

capture.jpg
1 like

Hallo

Als ik het goed begrijp,

Aan de rechterkant moet je een kopie van je materiaal maken en deze in het onderste gedeelte plakken, aangepast materiaal en zo kun je de kleur veranderen.

sans_titre.png
1 like

Nee, wat ik bedoel is dat bij het toewijzen van een materiaal het uiterlijk van het materiaal wordt toegepast omdat de optie standaard is aangevinkt. Hoe maak ik deze optie standaard inactief?

1 like

Oké, dus ik denk dat dat het is,

Wanneer u het materiaal op het tabblad Vormgeving bewerkt, moet u het selectievakje helemaal bovenaan uitschakelen. "Pas het uiterlijk van / toe"

sans_titre.png
1 like

Hallo

- Open een nieuw deeldocument.

- Voeg een materiaal toe door de optie "Uiterlijk toepassen" uit te vinken

- Klik met de rechtermuisknop op Materiaal: Materiaal verwijderen

- Sla het bestand op als deelsjabloon.

Bij het maken van een nieuw onderdeel uit dit document, bij het toevoegen van een materiaal, is de optie "uiterlijk toepassen" nu niet aangevinkt.

2 likes

Goedemorgen en de beste wensen voor iedereen.

Om uw vraag te beantwoorden, moet u uw sjabloonbestand "coin.prtdot" openen. Vervolgens breng je er een materiaal op aan, vervolgens ga je naar het tabblad "uiterlijk". Vervolgens vink je de optie "uiterlijk toepassen" uit. Ten slotte verwijder je het materiaal en sla je je .prtdot-bestand op. Hierdoor wordt de optie in uw basismodel uitgeschakeld.

Fijne dag.