Ik heb onlangs de aanduiding van mijn onderdelen weergegeven in de aanmaakboom "Feature Manager". Voor nieuwe assemblages geen probleem, de wijziging wordt gemaakt in de .asmdot, maar als ik oude assemblages neem, ben ik genoodzaakt om als volgt te werk te gaan: klik op "mount component descriptions":
Maar is er een manier om deze wijziging toe te passen op een map via het hulpprogramma Integratie of Batch Propeties?
Via de recorder maak je een macro. Je inkt het, de opname en doet de manipulatie, stopt dan, en daar neem je het op en speel je het af... bij het openen van een oude ASM hoeft u alleen de macro te starten en de ASM op te slaan...
Heeft u geprobeerd macro op te nemen? U moet het elke keer starten wanneer oude bestanden worden geopend, maar het zal één klik zijn om het te starten tegen 3 of 4 in de handmatige modus.
Maak een macro en vervang de code door de onderstaande macro, voer deze vervolgens in bulk uit met de integratietool.
Philippe
Optie Expliciete Dim swApp als SldWorks.SldWorks Dim deel als SldWorks.ModelDoc2 Zon SelMgr Als SldWorks.SelectionMgr Dim swFeatMgr als SldWorks.FeatureManager Sub hoofd() Stel swApp = Toepassing.SldWorks in Deel instellen = swApp.ActiveDoc Set SelMgr = Part.SelectionManager Stel swFeatMgr = Deel.FeatureManager in
' Show Component Descriptions is ingesteld op true swFeatMgr.ShowComponentDescriptions = Waar ' Show Component Configuration Names is ingesteld op false swFeatMgr.ShowComponentConfigurationNames = Onwaar ' Show Component Configuration Descriptions is ingesteld op false swFeatMgr.ShowComponentConfigurationDescriptions = Onwaar ' Componentnamen weergeven swFeatMgr.ShowComponentNames = Waar