De status van de PDM-werkstroom weergeven in het titelblok van de tekening (SW 2017)

Hallo

Om het gebruik van onze tekeningen betrouwbaarder te maken, willen we graag de workflowstatus laten zien waarin het SLDDRW-bestand zich bevindt (we werken met SW en PDM Pro, allemaal in 2017).

Ik heb de indruk dat het niet mogelijk is om direct een workflowstatus in kaart te brengen die in de tekening verschijnt (met  $PRPSHEET). Is er een manier om dit te doen zonder een variabele in de tekeninggegevenskaart te doorlopen? Indien nodig zou dit ook betekenen dat het systematisch moet worden bijgewerkt via een actie in de workflowovergangen, wat de workflow wat omslachtiger zou kunnen maken.

Heeft u suggesties met betrekking tot dit soort behoeften?

Bedankt.

Julian

Hallo

Dit is niet native mogelijk in Solidworks (de workflow is een onderdeel van PDM en is niet rechtstreeks toegankelijk via $PRPSHEET of $PRP).

Het is ook niet mogelijk om deze informatie rechtstreeks in een kaartvariabele op te slaan (de lijst met speciale waarden bevat deze eigenschap niet, behalve voor vaste tekstvakken)

De enige manier die momenteel op 2017/2018 is (niet gecontroleerd of 2019 andere mogelijkheden integreert) is om dispatch-acties te doorlopen (admin-tool).

Het kan verschillende vormen aannemen, zoals een actie via een klik met de rechtermuisknop op een bestand, hetzij tijdens de in- en uitcheckfasen, hetzij tijdens statuswijzigingen.

De enige beperking is dat je in Windows Verkenner moet werken voordat je het bestand in Solidworks opent

Hallo Julien,

bij ons is de oplossing om tijdens de overgang een variabele "STATE" in te voeren. Deze variabele wordt vervolgens gebruikt in de gegeven kaart en vervolgens aangeroepen in de tekening.

De waarde Use is de naam van de doelstatus van de overgang "%destsatuts%

We gebruiken deze oplossing al sinds de installatie van EPDM en het werkt erg goed.

etatepdm.jpg
2 likes

@Pierre S: Goed gedaan, nou ik moet zeggen dat het in de waarden verborgen is achter "State State" in plaats van "State Destination", aangezien er "Source State" is. Nog een subtiliteit van de vertalingen van SW.

@Cyril.f: Daarom heb ik de syntaxis opgegeven , want anders zijn we even op zoek :-)

Voor de vertalingen hebben ze het afgelopen jaar grote vooruitgang geboekt, omdat ik herinneringen heb aan foutmeldingen om buiten te slapen