Weergave van cirkelvormige herhalingsafmetingen / tekening van de boorwizard

Hallo.

Wanneer u een cirkelvormige herhaling maakt na het maken van een gat met behulp van de boorwizard, geeft de bijbehorende opmerking op de tekening alle informatie over de gemaakte gaten weer:

Aantal voorkomen x Dia Boordiepte M16 6H 16,1 x 90° Bovenkant...

Namelijk:

<NUM_INST> x <MOD-DIAM> <hw-tapdrldia> <GAT-DIEPTE> <hw-tapdrldiepte>

<hw-schroefdraaddesc> - 6H <GATDIEPTE> <HW-schroefdraaddiepte>

<GAT-SINK><MOD-DIAM> <hw-nscsdia> X <hw-nscsang>, <hw-msgnearside>

Waarom hebben we dit soort opmerkingen niet als we een materiaalverwijdering (gattype) uitvoeren en vervolgens een cirkelvormige herhaling?

Bij ons geeft het de afmetingen onafhankelijk weer, met aan de ene kant het aantal gaten, aan de andere kant de diameter enz... Is het mogelijk om dit alles samen te groeperen in de vorm van een enkele notitie zoals bij de boorassistent?

Tot slot, is deze beroemde notitie bewerkbaar in een bestand ergens om langdurige wijzigingen toe te passen, zoals het willen weergeven

x ØX gaten op ØX

In plaats van

Bij voorbaat dank

vraag 

Waarom gebruik je de boortafels niet?

http://help.solidworks.com/2012/french/SolidWorks/sldworks/Hole_Tables.htm?id=92a64129c2a8408db2b8abdb57cfb701

Het lijkt me duidelijker bij het lezen

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/contenu/outil-de-cotation-dans-les-mises-en-plan-0

@+

In de tutorial worden alleen gaten gebruikt die zijn gemaakt met de boorwizard, gevolgd door een herhaling.

Ik vroeg, in het geval dat je een gat maakt door materiaal door alles (of een rechthoek wat dan ook) te verwijderen, gevolgd door een herhaling, of het mogelijk was om hetzelfde type notitie te hebben als degene die wordt gegenereerd door het voorbeeld van de boorwizard "8 gaten Ø22 op Ø240".

Bovendien komt het systeem van boortafels niet overeen met de behoeften van ons bedrijf, in ieder geval bedankt.

Iedereen weet hoe deze notities in te stellen (SLDBO-bestand denk ik?)

Bedankt

Om de eerste vraag te beantwoorden:

De software werkt zo, dus je moet het goed gebruiken en in zijn richting gaan.

Een materiaalafname door middel van een schets (zelfs als er een cirkel is getekend) wordt niet in aanmerking genomen in de MEP met "symbool voor boren".

Je moet "de goede gewoonte in 3D aanleren" om de Drilling Wizard te gebruiken om deze gaten te maken.

De wijziging van het bestand dat deze parameters beheert is al genoemd in een andere vraag op het forum, en de conclusie was: we raken dit bestand niet aan, omdat het een bron van problemen is.

"Moge de osbcur-kant bij je zijn... "

3 likes

Een mogelijke truc is om een notitie te maken en op de tekening de afmetingen te selecteren die u wilt koppelen, maar dit is slechts een verzameling van afmetingen...

Sorry, afgezien van de boorassistent, is het net als bij het maken van een groef beter om via de boorassistent te gaan! ;)

Cdt

1 like

Bedankt voor de antwoorden.

G.650s: We waren in staat om een notitie te maken met behulp van een variabele die het recidief + diameter + de boordiameter bevatte.

Deze opmerking verschijnt correct in de tekening, maar het laatste probleem is dat deze niet de toleranties weergeeft die we in het 3D-model hebben opgegeven.....  

Als we een oplossing hebben voor deze tolerantieweergave, kan deze methode duidelijk bij ons passen

Hallo, waarom maakt u geen eigenschappen in de 3D die verwijzen naar de gewenste waarden en haalt u deze eigenschappen op in de MEP? 

En als bij het maken van de notitie de tolerantie al in de beoordeling verschijnt vóór de selectie, werkt het niet?? (sorry dat ik het nog nooit heb geprobeerd...)

1 like

Heel zwaar van mijn kant, we schakelen over van Creo naar Solidworks, dus we hebben een aantal slechte gewoonten, het was gewoon een kwestie van een notitie maken en direct op de afmetingen klikken die we erin willen laten verschijnen, de toleranties zijn daarom inbegrepen, in tegenstelling tot onze oorspronkelijke methode die was om een notitie te maken met behulp van een variabele die de bijeenkomst maakte die we wilden...

Ik weet niet of ik duidelijk was, maar pb opgelost bedankt voor de antwoorden en waarschijnlijk tot heel snel :)