Omdat ik een station heb met twee schermen, wil ik ze onder Solidworks gebruiken.
Er is de uitgebreide weergaveoptie waarmee je solidworks op beide schermen kunt weergeven, maar het is echt niet de beste op het gebied van ergonomie.
Laat het me uitleggen: ik zou graag twee solidworks-vensters open willen hebben (één per scherm) met alle solidworks-functies die op elk scherm beschikbaar zijn (alsof ik twee open Sw-licenties heb)
De uitgebreide weergavemodus maakt het mogelijk om bijvoorbeeld een open kamer op scherm 1 en montage op scherm 2 te hebben, maar de SW-functies zijn alleen beschikbaar op een van de twee schermen, dus niet erg praktisch. en PDM-functies zijn beschikbaar op het andere display. dus nog minder praktisch
Zie de schermafbeelding die een weergave van mijn twee schermen laat zien.
Dan is het mogelijk om 2 SW-sessies tegelijk te openen MAAR: - de tweede sessie profiteert niet van automatisch opslaan; - Als je in de ene sessie een assembly opent en in de andere sessie delen van deze assembly wijzigt, is het al snel een ramp. Op zijn minst, onder voorbehoud van grote nauwkeurigheid tijdens het gebruik, opent u, in de alleen-lezen modus, de assemblage in de tweede sessie en werkt u in de hoofdsessie.
Namelijk dat ik dit allemaal nooit met EPDM heb getest...
Op een pragmatische manier zie ik niet veel andere oplossing dan een verbeterticket op de site van SW te openen en te bidden dat het snel gebeurt. Het zou inderdaad interessant zijn om de panelen te koppelen aan het actieve venster.
Ik heb het net getest: het is mogelijk om het taakpaneel los te koppelen om het te laten zweven, maar je kunt het bijvoorbeeld niet aan de linkerkant verankeren, en het verbergt de functiebeheerder, dus je moet er zo nodig mee rondlopen.
Lange tijd was ik gewend om onder microstation 95 met 2 schermen te werken (welk microstation het destijds beter deed dan alle andere ontwerpsoftware), ik moest van deze gewoonte afkomen onder solidworks die het naar mijn mening nogal slecht beheert.
Het 2e scherm is er dus voor een andere 2D software, excel, Word, Internet of andere solidworks om een andere assembly te openen.
Maar in geen geval werk ik een sessie op de 2 schermen omdat het echt niet geweldig is...
Op mijn niveau kun je SolidWorks alleen uitgebreid openen op 2 schermen, het werkt goed, dus om open ramen in de uitgebreide opening te hebben, open je je 2-delige vensters of MEP of Asm, je trapsgewijs ze en dan pas je het venster in elk scherm aan zodat het zichtbaar is zoals je wilt, en u zult zien dat elke keer dat u op het gewenste venster klikt, de weergave van uw werkbalken volgt, afhankelijk van of het een MEP of onderdeel of ASM is.
Hier ben ik, doe het zo, het is niet de beste oplossing voor je probleem , maar ik ken geen betere...
Ik kan geen screenshots voor je maken, mijn pc wordt morgen verwerkt, ik zal er een voor je maken, probeer het en laat het me weten, bedankt @+.
Laten we zeggen dat links het onderdeel wordt gescreend en rechts de assemblage wordt afgeschermd
Als ik aan het onderdeel werk, heb ik dus aan de linkerkant de SW-as bij de hand, evenals de schetsfuncties enz ., maar niet de pdm-functies (op het rechterscherm)
Als ik aan de assemblage werk heb ik alleen de pdm functies bij de hand) de rest staat op het linker scherm
Ik ben dus altijd genoodzaakt om heen en weer te gaan tussen scherm 1 en 2 om de functies te krijgen die ik nodig heb.
Het liefst had ik, als ik op scherm 1 werk, de balken op scherm 1 willen hebben en andersom.
Ben het duidelijk met @flaheurte eens! Het is onmogelijk om met SW op 2 schermen te werken. Nou ja, in theorie wel, maar in de praktijk, nooit in het leven.
Het is jammer, wetende dat andere software het heel goed doet!
Ik bevestig 2 schermen en solidworks het maakt... 3....
Er is echter nog steeds een manier om het ongemak van tools op een enkel scherm te verminderen, door kopieën van de werkbalken (of tekens) te maken, de kopieën kunnen dan worden verankerd of op het andere scherm zweven.
En tegelijkertijd stelt het je in staat om te beseffen dat er sinds verloop van tijd geen moeite is gedaan om solidworks echt multi-screen te maken!! ...
Het is dus natuurlijk mogelijk om meerdere instanties van Solidworks te openen, het kan nuttig en praktisch zijn, maar het heeft zijn beperkingen en kan onder bepaalde omstandigheden een bron van bugs zijn.
Het probleem met de menu's is een vals probleem in de zin dat SW je toestaat om menu's met de muis te hebben, zoals de aangepaste snelkoppelingsbalk (die ik naar voren breng met een "S"-snelkoppeling) of het andere menu (dat ik niet gebruik) "muisbewegingen". in ieder geval geeft het een type functies weer volgens het type bestand (as, onderdeel of MEP) en niets belet u om deze menu's aan te passen aan uw gewoonten.