Hallo
Hoe geef ik explode lines automatisch weer?
Als u explosielijnen aan een explosietekening wilt toevoegen, gebruikt u een schets met explosielijnen (een type 3D-schets).
Een schets met burstlijnen invoegen:
De werkbalk Schets met ontploffingslijnen wordt weergegeven. Ontploffingslijn is ingeschakeld en de Explode Line PropertyManager wordt geopend.
Alle lijnen van een schets met exploderende lijnen met gemengd lijnlettertype en streepjes.
De 3D Sketch Burst verschijnt in ConfigurationManager onder Sketch
View.
Inhoudsopgave
In dit voorbeeld wordt een burst-lijn toegevoegd tussen een as en een gat in een boom in exploded view.
In dit voorbeeld gaat een burst-lijn in een schets met explodeerlijnen door een component, dus wordt er een drop-out toegevoegd om rond dat onderdeel te gaan.
@+
Daar ben ik het mee eens, maar ik wil ze graag op mijn tekening laten zien?
Je techniek werkt heel goed, maar het lijkt mij dat het in de oude versies van solidworks automatisch deed.
Terwijl je hier op alle stukken moet klikken.
Hallo, om ze in de tekening weer te geven, ga je naar VIEW en geef je de schetsen weer. Want uiteindelijk blijft het bij een schets.
Vriendelijke groeten
er verandert niets aan G.
In de exploded view van de assemblage zou je de schets moeten hebben met de naam "3D Exploder1", klik er met de rechtermuisknop op en klik op "Tonen".
Ik heb het gedaan, maar er verandert niets...
En nog steeds in de montage, "display"; "Sketch" is ingeschakeld?
In uw assemblage, wanneer deze barst, ziet u dan de lijn?
Ja, in mijn assemblage is het "schets" icoon gevalideerd.
Ja, ik zie de lijnen in mijn assemblage
Oké, dus het probleem komt al van de tekening. Welke optie moet je aanvinken bij de tekeningopties??? Persoonlijk heb ik de opties van het bijgevoegde bestand.
Hallo
Om een schets in de MEP weer te geven, selecteert u uw weergave in de boomweergave (de weergave waarop deze schets natuurlijk moet verschijnen) en vouwt u de inhoud uit. U zou uw schets moeten zien, klik met de rechtermuisknop op weergeven. Als het daarna niet wordt weergegeven, controleer dan met het weergegeven pictogram (het oog) of het schetspictogram is aangevinkt. Normaal gesproken zou u het in uw weergave moeten hebben weergegeven.
Ik heb net al je G-parameters ingevoerd, maar er verandert niets.
A.Leblanc: De schets van de burst-lijnen zien we niet terug in de tekenboom.
Uh, daar heb je me weten af te drogen. Als je je schets in de assemblage ziet, als je overal plaatst, de schetsen ziet en het werkt niet, eh, er moet een parameter zijn die is overgeslagen. Bevindt u zich in isometrische ongesneden weergave?
En het ergste is dat van de 20 regels die ik op de assemblage heb, ik er maar 2 zijn die verschijnen.
maar niet alle anderen.
Hallo
normaal gesproken wanneer u de exploded view-functie in uw vergadering gebruikt en u een MEP maakt, wanneer u de weergave selecteert (wees voorzichtig, de sectieweergave is altijd afhankelijk van een andere weergave) zou u dit moeten hebben:
Ja, dat heb ik. A. Leblanc
Hallo
Misschien een bug, heb je een ctrl+Q geprobeerd op je tekening? Probeer je tekening en solidworks te sluiten en start solidworks opnieuw op om te zien of er iets verandert.
Ok, zie de bijgevoegde video:
PS: de 3D-schets van geëxplodeerde zichtlijnen is niet opgenomen in de boom, deze is beschikbaar vanuit de configuraties. U kunt een 3D-schets maken om uw explodeerlijnen in de assemblage te definiëren, en wanneer u vervolgens de functie "schets met explodeerlijnen" gebruikt, wordt uw 3D-schets geconverteerd, maar is deze nog steeds beschikbaar vanuit uw boomstructuur.
Dankzij alles ontdekte ik dat mijn burst-lijnen in constructielijn waren getekend, terwijl het in volledige schetslijn had moeten zijn.
Op de bouwlijn zijn ze wel in 3d te zien, maar niet in tekening.