3D-miniatuurweergave in Windows Verkenner

Hallo

Ik heb twee versies van SW op mijn computer geïnstalleerd, de miniaturen worden goed weergegeven met de 2019-versie en niet met de 2021-versie.

Ik heb alles gedaan wat eronder verschijnt, en niets te doen. Nu ben ik aan het drogen...

Oplossing 1: SOLIDWORKS-miniaturen in algemene opties

Het eerste dat u moet controleren, is een optie in SOLIDWORKS zelf, door naar het menuExtra > Opties te gaan > Systeemopties > Algemeen > "Grafische voorbeelden weergeven in Windows Verkenner". 

Zorg ervoor dat deze optie is ingeschakeld. Bestanden moeten ook worden geopend en opgeslagen in SOLIDWORKS om de miniatuurschermafbeelding te genereren.

Oplossing nr. 2: opties voor Windows-mappen

Het volgende dat u moet controleren, zijn uw Windows-mapopties. Er zijn twee opties vereist: de ene moet zijn ingeschakeld, de andere niet.

1. - Windows Configuratiescherm> Mapopties
  2. - Selecteer het tabblad " Beeld " bovenaan het venster
  3. - Vink "Voorbeeldmanager weergeven in voorbeeldvenster" aan
    - Verwijder het vinkje bij 'Altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen'

Oplossing nr. 3: Windows-prestatieopties

Miniaturen kunnen ook worden uitgeschakeld als u uw Windows-prestatieniveaus hebt aangepast.

1. - Windows Configuratiescherm> prestatie-informatie en hulpprogramma's
  2. - Selecteer "Visuele effecten aanpassen" in de marge aan de linkerkant van het venster
  3. - Tabblad " Visuele effecten" 
  4. - Vink "Miniaturen weergeven in plaats van pictogrammen" aan
1 like

Hallo;

Bij het installeren van SOLIDWORKS worden veel . DLL's zijn geïnstalleerd en vereisen registratie om goed te kunnen functioneren. Als u de installatie hebt uitgevoerd zonder volledige LOCAL-machtigingen voor Windows-beheer, kan dit ertoe leiden dat DLL's niet correct worden geregistreerd. Het probleem kan worden verholpen door de volgende DLL's handmatig te registreren.

• swdocumentmgr.dll (C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared)
    sldwinshellextu.dll (C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared)
    sldthumbnailprovider.dll (C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS)

Meld u aan bij Windows als een volledig lokaal beheerdersaccount Navigeer door Windows Verkenner om de locatie van de . DLL hierboven Start de opdrachtprompt als beheerder (start > alle programma's > accessoires > klik met de rechtermuisknop op 'Opdrachtprompt' en 'Als administrator uitvoeren')

Typ de volgende tekst (inclusief aanhalingstekens) en druk na elke tekst op Enter (*houd er rekening mee dat dit de standaardmappen met installatielocaties zijn en mogelijk moeten worden gewijzigd)

• regsvr32 "C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared\swdocumentmgr.dll"
    regsvr32 "C:\Program Files\Common Files\SOLIDWORKS Shared\sldwinshellextu.dll"
    regsvr32 "C:\Program Files\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS\sldthumbnailprovider.dll"

Vriendelijke groeten.

1 like