Stuknaam in boom weergeven

Hallo

We werken met SolidWorks 2012 en een eigendomsformulier dat door onze collega's in Duitsland is gemaakt en geïntegreerd met een SAP-interface. We kunnen dus niet de namen van bestaande eigendommen kwadraten.

De ontwerpers van het formulier noemden de titel Description1 en het onderwerp dat in het titelblok verschijnt Description2.

Helaas komen in de ontwerpboom (onderdelen en samenstellingen) de namen van de onderdelen niet voor. Om ze te zien, moet u het vakje aanvinken toon beschrijving van de componenten. OK.  Ik moet ook een nieuwe eigenschap Beschrijving maken in Aanpassen. Geen probleem. Echter, om de titel niet twee keer in te voeren, als ik de waarde $RP:"SW-Title" geef in Beschrijving zoals het geval is voor Beschrijving1, is de geëvalueerde waarde correct, maar in de boom in plaats van de naam van de component, is het $RP:"SW-Title" die verschijnt en niet de titel, de geschatte waarde van Beschrijving.

Hoe zorg ik ervoor dat de titel in de boom verschijnt zonder deze 2 keer in de eigenschappen te schrijven en zonder de huidige eigenschappen van het formulier te wijzigen?

Bedankt

a_description.jpg

Ik heb het niet geprobeerd, maar in plaats van de waarde in te stellen op Beschrijving via het eigenschappenvenster, probeer het met een formule

Bedankt

Ik heb geprobeerd te zeggen dat Beschrijving = Beschrijving 1 of Titel, maar met of zonder aanhalingsteken, de naam wordt niet geaccepteerd.

Hoe doe je dat?

Fijne dag

Laat een stuk op het scherm staan (met je eigenschappen geperdonaliseerd):

Ga in Systeemopties en vervolgens naar Algemeen:

"Aangepaste eigenschap gebruikt als beschrijving van componenten"

Selecteer uw "Beschrijving 1" uit uw lijst

Bedankt, de weg is duidelijk.

In een deel met de eigenschappen Omschrijving1, Omschrijving2, Omschrijving..., In Systeemopties, aangepaste eigenschappen die gebruikt worden als omschrijving van de component, is de beschrijving standaard geselecteerd. De eigenschappen Description1 en Description2 of andere specifieke eigenschappen in de lijst Aanpassen van het informatieoverzicht  worden niet weergegeven in de lijst met aangepaste opties. Is dit een bug in de 2012 versie of moet je iets doen om ervoor te zorgen dat er geen rekening wordt gehouden met deze aangepaste eigenschappen?

Hallo

Voor mij in SW2014 werkt de @flegendre oplossing ook niet.

@+

PS: Ik weet dat ik de vraag niet veel vooruitzet, maar hey...

Hallo

Bedankt. Ik zie dat er geen oplossing was op het forum. Ik zal MyCad van SolidWorks vragen of ze er een hebben. Op dit moment doe ik een dubbele invoer. Het is niet dramatisch, alleen jammer met een software van 15.000 CHF.

Dus geen beter antwoord 

Hallo

Bedankt. Ik zie dat er geen oplossing was op het forum. Ik zal MyCad van SolidWorks vragen of ze er een hebben. Op dit moment doe ik een dubbele invoer. Het is niet dramatisch, alleen jammer met een software van 15.000 CHF.

Dus geen beter antwoord 

Hallo

Dus geen beter antwoord 

Door een bestand met beschrijving op te slaan: voeg een beschrijving toe als beschrijving van de component, en kies in Boomstructuur: Toon Componentbeschrijvingen, deze beschrijving wordt weergegeven in de boomstructuur.