Ik heb een tekening met een assemblage in de modus "verborgen regels verwijderd" (zie screenshot-bijlage).
Ik ben op zoek naar een oplossing om aan te geven dat een onderdeel aanwezig is in het profiel (bekijk 2 in de bijgevoegde screenshot).
De oplossing "verborgen randen weergeven" op dit onderdeel past niet bij mij (bekijk 2 in de bijgevoegde schermafbeelding). In mijn geval vervuilen veel te veel randen het scherm voor mijn behoeften.
Kent u een truc om dit onderdeel eenvoudiger te laten lijken met minder gestippelde randen? (zoals in afbeelding 3 in de bijgevoegde schermafbeelding).
Of, vanuit de boom aan de linkerkant, maak dit deel (de rail) alleen in deze weergave transparant door het extra tabblad "Uiterlijk" van de boom te activeren en vervolgens met de rechtermuisknop op de lijnstijl te klikken:
De eerste aan de linkerkant of de tweede aan de linkerkant van degene in het rood op deze afbeelding:
Ja, ik heb nagedacht over de lokale snit, maar in mijn geval geef ik er idealiter de voorkeur aan dat het stuk wordt weergegeven zoals het in werkelijkheid is.
Het idee om het transparant te maken stelt mij voor hetzelfde probleem.
De enige uitweg is hacken: je kunt dezelfde weergave over elkaar heen leggen (de weergave kopiëren en plakken), alle componenten van je kopie verbergen behalve de trolley, met de rechtermuisknop op de assemblage klikken in de Feature Manager/Line Font van de component en je selecteert stippellijnen voor de zichtbare randen.
Je krijgt wat je wilt, maar als het een set is die gaat evolueren, wordt het al snel een puinhoop om beleefd te zijn!
Misschien door de MEP op te slaan in dwg en te bewerken in Draftsight (of Autocad) met behulp van lagen, maar zoals hierboven vermeld, zal het noodzakelijkerwijs een hack zijn.
Er is een oplossing, een beetje ch*****, je moet je randen een voor een selecteren en je kunt ze verbergen, het zal je deel niet veranderen, alleen de zichtbaarheid van de randen die je selecteert.
Het enige probleem: je moet ze een voor een selecteren, of een maccro maken die het voor je doet;)
Bekijk de screenshot waar ik naar link voor meer info!!
Als we aannemen dat het de rail is die als een gemengde lijn verschijnt, is er de functie "uitzicht vanuit een andere positie" die voor dit soort problemen wordt gebruikt.
het gaat terug naar het idee van Benoit.LF, maar minder gepruts: maak gewoon 2 configuraties aan, het zijn de delen die in de ene verschijnen en niet in de andere of in een andere positie die zullen worden gedifferentieerd.