Solidworks EPDM-weergave: pictogrammen en tekstgrootte te klein (onleesbaar)

Hallo heren, 

Verheugd om deel uit te maken van de Lynkoa-gemeenschap. 

Ik heb een weergaveprobleem op Solidworks PDM waardoor mijn bestandszoekopdrachten in de verkenner of via Solidworks PDM onleesbaar zijn. Zoekgrootte via solidworks is onpraktisch.  

Ik kan naar de weergave-instellingen kijken of de bestanden wijzigen in "grote pictogrammen" op de bestandsverkenner, niets helpt. 

Alvast bedankt voor je tips. 

Tot gauw

Thomas

2020-11-26_12_54_32-parametres.png

Nog een screenshot om het probleem met het Soliworks PDM-scherm te laten zien: 

2020-12-04_11_00_04-solidworks_professional_2017_x64_edition_-_virole.sldprt.png

Hallo @besnault.thomas

Bij alle gevaren

het is geen zoomprobleem (het vergrootglas kan minimaal zijn) op uw PDM-bestandsverkenner

@+

Dank u voor uw antwoord. Ik had liever gezien dat het zo eenvoudig was, maar ik heb geen controle over het scherm. Mijn probleem is hetzelfde wanneer ik een referentiezoekopdracht in de kluis uitvoerde via Verkenner. Een wijziging in de grootte van pictogrammen in Explorer heeft geen invloed op Solidworks PDM

2020-12-04_11_27_26-solidworks_professional_2017_x64_edition_-_virole.sldprt__.png

Hallo

Op welk type pc, werkstation of laptop gebruik je?

In de Windows-weergave-instellingen, welke tekstgrootte heb je, welke schermresolutie?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo 

Ik zit op een laptop, beeldscherminstelling alles is standaard:

- Tekstgrootte 250% 

- 3840*2160

Maar deze parameters hebben geen invloed, zie deze schermafbeelding gemaakt onder een andere resolutie en een tekstgrootte van 300% 

2020-12-04_11_57_23-.png

Op een 17 inch Max laptop

Je definitie is misschien overdreven 

Voor een 30 inch is het oké (;-))

voor een 15 inch werkt het niet ;-( behalve om de films te zien maar moet je nog steeds films in 4K hebben ;-)

Zie o.a. deze link

https://www.imedias.pro/cours-en-ligne/informatique/definition-resolution-taille-ecran/exemples-resolutions-ecrans-en-fonction-diagonale-et-definition/

@+ ;-)

2 likes

Ik denk dat het de 3840 * 2160 die moet worden veranderd, doe een test met 1920 * 1080 en een tekstgrootte van 125% om te zien ... vervolgens aangepast om het beste compromis te hebben.

Vriendelijke groeten

1 like