Bekijk de "eigenschappen" van bevestigingsmiddelen in een aangepaste stuklijst van Solidworks

Hoi allemaal

Van tijd tot tijd vind ik het handig om de Toolbox-schroeven toe te voegen aan mijn BOM in montagetekeningen in Solidworks 2017. Behalve dat mijn stuklijst aangepast is en de kolommen die ik heb besloten weer te geven, zijn allemaal aangepaste eigenschappen. Dus wanneer ik mijn nomenclatuur maak, is de hele regel die overeenkomt met de Toolbox-schroeven leeg en vul ik deze met de hand in (zeer beperkend en veel risico op fouten). Ik was degene die schreef: "Doppenstelschroef ... " en "ISO ... ")

Is er een manier om de naam/configuratienaam/... Toolbox componenten om ze op te nemen in een custom property en ze zo automatisch te laten verschijnen in mijn BOM, net als alle andere componenten?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, bedankt voor je hulp,

Raphael.

nomenclature.jpg

Hallo

Logischerwijs hoeft u alleen maar een van uw onderdelen uit de gereedschapskist te openen, naar de eigenschappen te gaan om te zien welke eigenschap aan de titel van het onderdeel is toegewezen. Dan zijn er verschillende mogelijkheden, ofwel verander de titel van de naam van het onderdeel door dezelfde titel die aan uw andere stukken is toegewezen, zodat de naam wordt weergegeven in uw kolom "naam". Maak een nieuwe eigenschapsregel in het toolbox-gedeelte door dezelfde titel te kiezen als uw andere onderdelen en voeg de naam toe die u wilt weergeven.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest...

1 like

Hallo

U kunt aangepaste eigenschappen toevoegen aan de onderdelen van uw gereedschapskist. Hier is het helpdocument.

@ +

2 likes

Bedankt!