Massa-eigendom te allen tijde tonen

Hallo! Een simpele vraag, maar onmogelijk te vinden... Heeft iemand een idee om de massa van het onderdeel of de assemblage permanent op het scherm weer te geven, een beetje zoals een meting bij het selecteren van een entiteit?
Ik heb een snelkoppeling ingesteld om het vak "massa-eigendom" te openen, maar het zou nog beter zijn als ik het eigendom permanent voor me zou kunnen hebben...
Bij voorbaat dank!

Hallo;
Heb je het geprobeerd met sensoren? (Beschikbaar in het venster " Afmetingen ").
→ De sensor is direct zichtbaar in de FeatureTree.
image

Vriendelijke groeten.

6 likes

Hallo

Zoals u weet, kunt u het massamiddelpunt permanent weergeven, maar aangezien de massa alleen kan veranderen als u het volume van een of meer delen wijzigt, gebruik ik persoonlijk de sneltoets ctrl+M omdat het alleen de veranderingen zijn die mij interesseren.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ja, het is mogelijk, je hoeft alleen maar een notitie te maken en deze te koppelen aan je massa in een leeg onderdeel, dan sla je je onderdeelmodel opnieuw op en daar heb je het bij elke creatie en doe je hetzelfde met je assemblagemodel.

4 likes

Hallo

Ik zeg alleen dat je voorzichtig moet zijn met de sensoren en andere, om het opnieuw te laten bouwen zodat de waarden worden bijgewerkt volgens je SW-instellingen. (risico op traagheid afhankelijk van de grootte van het bestand bijvoorbeeld)

3 likes

Het werkt geweldig! Modulair als ik de functie niet nodig heb, maar er zijn onderdelen waarvoor ik de massa nauwlettend in de gaten moet houden... Op die manier plaats ik de sensor alleen als ik hem nodig heb.
Ik wist niet hoe ik deze sensoren moest gebruiken...
Bedankt!

1 like

Interessant als oplossing inderdaad om iets definitiefs te hebben en niet zwaar! Maar ik kan het briefje niet wegleggen... Ik heb de functie gevonden, ik koppel de eigenschap aan de notitie maar op het moment van validatie (V rechtsboven?) verdwijnt deze... En toch is in de creatieboom de weergave van notities actief.

Nou, ik typ j op mijn toetsenbord (snelkoppeling van de notitie op ) en ik klik in de werkruimte, zodat het bewerkt, dan maak ik de link met het gewicht, dan verschijnt het gewicht en ik verwijder het lichaam dat ik heb gemaakt en ik sla het op als een deelmodel en het is duidelijk dat het minder zwaar is dan de sensoren :scream:

1 like