system
23 februari 2015 om 11:04
1
Ik heb een assemblage die uit verschillende onderdelen bestaat, en vervolgens een nomenclatuur die verband houdt met deze assemblage.
Een van mijn kamers heeft 4 configuraties.
Ik zou graag 4 regels in mijn nomenclatuur willen hebben voor deze 4 configuraties (alleen voor dit deel!)
Heb je een idee?
De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is om het onderdeel 4 keer in te voegen met een speciale montageconfiguratie...
Hallo
Heb je al eens geprobeerd te prutsen met BOM-opties? "Onderdeelconfiguraties groeperen" (zie foto)
capture.png
system
23 februari 2015 om 11:21
3
Ja, maar aangezien het onderdeel maar één keer wordt ingevoegd (met een configuratie), heeft het maar één regel in de stuklijst
pl
23 februari 2015 om 11:24
4
Hallo, er is voor zover ik weet geen andere oplossing dan exporteren naar Excel en rijen toevoegen.
gt22
23 februari 2015 om 11:25
5
Moet je de 4 stuks in je assemblage stoppen?
Deze stukken kunnen worden bedraad voor een mooier beeld
@+-))
pl
23 februari 2015 om 11:35
6
Een oplossing kan zijn om een configuratie specifiek voor de stuklijst te maken, zodat deze onderdelen niet in de originele 3D verschijnen.
system
23 februari 2015 om 11:39
7
Dus dat is wat ik doe.
Ik kan ze zelfs in mijn configuratie bewaren en ze in "Verborgen" zetten, het verschijnt nog steeds in de nomenclatuur.
De enige oplossing is dus a priori om het onderdeel 4 keer in te voegen, vervolgens de configuratie te wijzigen en de onderdelen te verbergen
1 like
gt22
23 februari 2015 om 11:56
8
Ja, het is de enige walkthrough in de montage
ofwel bedraad of verborgen zoals je kiest (in wired bestaan ze ;-) hebben de sporen)
en ze zullen bestaan in uw nomenclatuur
Hier
@+;-))
Selecteer in het betreffende deel in de eigenschappen van elke configuratie gewoon de optie "Configuratienaam" in "BOM-opties"
Zie bijgevoegd voorbeeld (2015!)
exemple.rar
Als u geen nieuwe onderdelen wilt invoegen, moet u de regels met de hand toevoegen in de stuklijst: klik met de rechtermuisknop/Invoegen/Regel boven of onder.
Maar het beste is zeker zoals voorgesteld, en zoals u doet, om de andere 3 stukken in te voegen, of zelfs om een lineaire herhaling te maken.