Bekijk een set onderdelen

Hallo, het is me gelukt om alle montageonderdelen in solidworks automatisch te verbergen met behulp van VB.net. maar ik vond problemen om sommige onderdelen weer te geven om ze later te gebruiken.

Ik heb deze code daar geprobeerd

Sub ShowComp (swApp als SldWorks, swModel als ModelDoc2, swComp als component2)
        Dim vChildArr als object
        Dim vChild als object
        Dim swChildComp als component2
        Dim swComponentVisible As Integer = 1
       swComp.Visible = swComponentVisible
        vChildArr = swComp.GetChildren
        Voor elke vChild in vChildArr
            swChildComp = vKind         
            swChildComp.Visible = swComponentVisible
            ShowComp (swApp, swModel, swChildComp)
        Volgende vChild
    Einde Sub

Sub Hoofd ()

Dim vSelComp als object
        Dim swSelComp als component2

Dim swApp als nieuwe SldWorks
        Dim swModel als ModelDoc2

Voor elke vSelComp in vSelCompArr
            swSelComp = vSelComp
            ShowComp (swApp, swModel, swSelComp)
        Volgende vSelComp

Einde sub

er is een probleem met vSelComp, omdat de onderdelen die ik heb in de vorm van snaren zijn, en swSelComp is Component2.

Heeft u enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Of heb je een andere oplossing?  En bedankt

Goedenavond, is er iemand die mij een idee kan geven over dit onderwerp?

Goedenavond

Er is vast wel iemand om je te helpen! Maar weet je, er zijn veel professionals op dit forum en ze komen hier als ze een beetje vrije tijd hebben.

Daarnaast wordt VB net niet door iedereen gebruikt, wat ook het aantal mensen dat je kan helpen beperkt.

Ik geloof dat je met een beetje geduld een antwoord op je vraag zult hebben.

Vriendelijke groeten

5 likes

Hallo

Als het je gelukt is om alle onderdelen van een assembly in VB.net te verbergen, dan denk ik dat de code die je ons geeft niet compleet is, want in je "Sub main()" wordt je variabele "swModel" gedeclareerd maar niet geïnitialiseerd en "vSelCompArr" is niet gedeclareerd of geïnitialiseerd...

U kunt HIER een voorbeeld in VB.net vinden dat laat zien hoe u recursief door een assemblage op component- en functieniveau kunt bladeren, het analyseren van dit voorbeeld zou uw probleem moeten oplossen.

Vriendelijke groeten

1 like