Hulp bij de Solidworks plaatwerkmodule

Hallo

Ik zou graag wat uitleg willen hebben over de plaatwerkmodule op Solidworks...

Ik probeer een gevouwen plaatwerk op de rand te maken, nadat ik een schets op de betreffende rand heb gemaakt, kan ik deze schets niet selecteren...

Mijn solidworks moet slecht geconfigureerd zijn, ik kan nergens komen... Ik ben wanhopig!

Als iemand me kan helpen, stuur me tutorials etc...

Bij voorbaat hartelijk dank

Hallo

Om een op de rand gebogen metalen plaat te maken, is het niet nodig om een schets te maken. Je klikt op de functie en dan op de rand of je wilt de vouw plaatsen en het onderdeel moet al een stuk plaatwerk zijn.

2 likes

Hallo, ik raad deze zeer complete tutorial aan: 

https://youtube.com/watch?v=ghalOYesjlU

2 likes

Bedankt manu67 voor dit antwoord, maar als je bijvoorbeeld niet wilt dat de vouw over de hele lengte van de rand zit? 

Je breidt de gevouwen plaatwerkfunctie  aan de rand uit, vervolgens bewerk je  de schets en vervolgens kun je deze aanpassen.

2 likes

En zo niet, dan is er de hulp van Solidworks die toch best goed gedaan is;)

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_Adding_Edge_Flanges.htm?id=50494afada2343eba752cb0acc07cc27#Pg0&ProductType=&ProductName=

2 likes

Ok, het is me gelukt om de schets te bewerken, bedankt

Aan de andere kant, als je "2 benen" aan dezelfde rand wilt doen?...

Wat is het doel van het tabblad "Gebogen plaatwerkprofiel bewerken" in de functie Gevouwen plaatwerk?

Je klikt op de 1e gevouwen plaatwerkfunctie op de rand en je verwijdert deze, dan maak je een tweede en bewerk je deze, dan activeer je de 1e opnieuw.

Hallo
Om 2 poten te maken moet je de schets van de poten maken en dan het gevouwen basisvel/poot maken

Kun je een zeefdruk maken van "bewerk het profiel van het gevouwen vel"

Nog een vraag, zie bijlage, ik wil graag een vouw "naar de oppervlakte" verlengen, heb je een tip?

Bedankt

q1.png

Hallo mooky,

Ik kan geen "poot"-lipje vinden in de functie voor gevouwen basisvellen....

manu67,

Hier is de zeefdruk...

q2.png

Je hoeft alleen maar de schets te maken en vervolgens op de functie voor gevouwen basisvellen te klikken en het maakt de poten volgens je schets

Ja, als je in functie bent, heb je de lengte van het vel gevouwen waar er jaloezie is, je breidt uit en selecteert  tot boven en daar selecteer je de bovenkant aan het einde van de stop aan de onderkant

Of je doet zoals voorheen; Bewerk de schets van je vouw en je afmeting vanaf de hoek van je schets naar voren door een afmeting van 0,5 in te stellen zodat ze elkaar niet raken.

1 like

Hallo, stuur ons je stuk zodat we kunnen zien hoe je het hebt gedaan. ^^

Ik vind het niet leuk; We helpen je en je valideert niet het beste antwoord....

3 likes

+1 @manu67 dus we weten niet eens of de PB is opgelost ...

1 like