Hulp voor het dupliceren van deel nr. 1 in deel nr. 2 zonder link

Hallo allemaal.

Ik wil graag uw hulp bij het dupliceren van een onderdeel, montage en tekening.

Laat het me uitleggen, ik heb een onderdeel nr. 1 in een assemblage met een tekening en ik zou dit onderdeel in n°2 willen dupliceren door gewoon een lengte aan te passen terwijl ik de assemblage en de tekening die bij dit onderdeel nr. 2 hoort, behoud.

Ik heb verschillende technieken geprobeerd, zoals het kopiëren van de map en vervolgens in een andere map plakken om de wijziging aan te brengen, er verandert niets, het onderdeel is gekoppeld, dat wil zeggen dat als ik een afmeting  op deel nr. 2 verander, deel nr. 1 ook wordt beïnvloed.

Ik heb ook geprobeerd deel nr. 1 aan te passen en het vervolgens op te slaan als in een andere map, het werkt ook niet omdat deel nr. 1 de grootte van kamer nr. 2 behoudt.

Weet jij hoe je het moet doen? Maar vooral, heb je me begrepen ?

Bij voorbaat dank

Hallo

U hoeft alleen maar uw MEP en uw kamer op SW zelf te openen, vervolgens slaat u deze op onder de naam van uw keuze en vervolgens hernoemt u uw plan met dezelfde gekozen naam.

Zo heb je uiteindelijk een gerenommeerd Europarlementariër en onderdeel zonder dat de link met je assemblee wordt gelegd...

Dat is het.

Ik hoop dat ik duidelijk ben.

Succes.

@+.

AR.

(PS: ik kan nu geen screenshots voor je maken)

1 like

Let op, de @A.R-oplossing  werkt alleen als uw functies geen link bevatten naar andere functies die verband houden met de assemblage of andere onderdelen.

Deze mogelijke functies in de "context" kunnen uw probleem verklaren.

CF: een screenshot van uw boomstructuur (boommanager) kan deze beantwoorden en ons meer helpen.

Anders eenvoudig op te slaan als een kopie voor uw kamer, dan uw plan en op het plan in de SW verkenner verwijzen klik naar de nieuwe kamer open dan op te slaan of in te pakken en te gaan (zelfs als ingewikkeld naar mijn mening voor een kamer + een plan)

2 likes

A.R: Ik heb het net geprobeerd en de 2 blijven gelinkt :/ Bizar bizar :'(

Ja precies, bedankt sbadenis.

Vriendelijke groeten.

AR.

KhamCom,

Welnu, er zijn verwijzingen die verband houden met dit stuk.

... Morgen zal ik meer zeggen, want ik moet weg...

@+...

AR

Probeer door een pack & go te gaan.

3 likes

@dominique.naudet en @sbadenis: Ik had niet aan de pack and go gedacht:D

Dat zal ik proberen. 

Bedankt!!

1 like

Voeg een screenshot van je kamerboom toe.

Of de kamer als er geen vertrouwelijkheid is.

1 like

Hallo

Dit is iets wat mogelijk is met de SmartProperties tool van myCADtools.

Het is mogelijk om bij de selectie van het onderdeel in de assemblage het exemplaar alleen te vervangen door een nieuw onderdeel door het te dupliceren met zijn tekening.

Hier is een voorbeeld van gebruik voor een actieve kamer, maar het principe is identiek : https://help.visiativ.com/mycadtools/2022/fr/SmartProperties68.html

Philippe

1 like

Hallo

Misschien kun je deze macro proberen. Ik had geen tijd om het te proberen, maar de man is echt heel goed.

https://www.codestack.net/solidworks-api/document/assembly/components/make-independent-drawing/

Joel.

1 like