Ik heb een project voor een module aan de universiteit om een slot op solidworks te ontwerpen met behulp van een montagetekening eenvoudig. En dat maakt het werk erg moeilijk. U vindt de tekening in de bijlage.
Ik heb stukken 2, 3 en 7 kunnen doen, maar de andere zijn een beetje moeilijk te begrijpen
Ga ervoor, teken de stukken zoals je ze begrijpt, dan maak je de identieke tekening met dezelfde aanzichten en secties en als je verschillen ziet, corrigeer je.
Het voordeel van solidworks of informatica is dat je steeds opnieuw kunt beginnen en werk kunt doen en ongedaan kunt maken, zoals het gezegde luidt.
Ja, natuurlijk is het te doen, maar ik vroeg om een beetje hulp om sneller te gaan^^
Zoals bijvoorbeeld de krukas, ik weet niet hoe ik het deel moet doen dat net na de kop komt, de verandering van sectie zonder de diameter te veranderen, als je begrijpt wat ik bedoel?
U bevindt zich in de versie 2020 en u hebt de assembly (bestand. ASM) . Hierdoor is het niet mogelijk om te beoordelen of de diameters van de gaten en onderdelen op het juiste niveau zijn.
Terugkoppeling
1°) u mist afschuiningen op deel 4
2°) houd er rekening mee dat we voor schroeven nooit schroefdraad voorstellen (hier een THFC verzonken schroef) omdat de vijl van dit onderdeel te groot wordt en als je een ASM met 500 schroeven hebt, wordt je vijl enorm en dit vertraagt het laden, de weergave en de grootte van het bestand te veel. In het beste geval, omdat het een schoolbaan is, maak je een weergave van een net dat een afbeelding is die op de cilinder is geplakt op de plaats van de schroefdraad.
3°) Uw gaten voor de verzonken koppen moeten 0,5 mm dieper zijn zodat de schroefkop niet uitsteekt.
4°) moet je op alle gaten (en aan beide zijden) afschuiningen van 0,2 of 0,5 mm plaatsen. Dit voorkomt met name verwondingen en vergemakkelijkt oppervlaktebehandelingen, verzinken en/of schilderen
5° De passing tussen deel 4 en de tepel die in het lumen van deel 5 moet schuiven zijn niet goed omdat ze beide 6 mm lang zijn dus zonder speling. Als er geen games zijn, wordt uw slot geblokkeerd en kan het niet worden geopend of gesloten. Hetzelfde tussen kamer 2 en 1. Zorg dus voor minimale speling voor alle stukken die ertussen schuiven.
Let op: het hangt er allemaal van af of je leraren je vragen om alleen de onderdelen te maken of dat ze een volledig functionele set willen. Dus de Model CAD is ok, maar het is niet volledig functioneel.
Samenvattend , alleen met de ASM kunnen we zeggen of het hele slot aan de eisen voldoet, vooral wat betreft aanpassingen. Dat gezegd hebbende, van wat ik zie, lijkt alles me redelijk goed, zolang je maar rekening houdt met mijn opmerkingen.
Allereerst bedankt voor de opmerkingen, ik zal dit allemaal corrigeren en de pcq-montage doen, ja ze willen een functionele set, ik zal het hier posten als ik klaar ben.
Voor de @frero dat ik met OBI WAN praatte ^^ en sorry dat ik alleen de 2020-versie op mijn pc heb :/
Bijgevoegd is een schroefmodel van een bekende leverancier!
U zult merken dat, in tegenstelling tot uw model , de schroef aan het platte uiteinde niet puntig is. Puntige schroeven zijn schroeven van een zeer speciaal type die als naaldschroeven worden gebruikt.
Maak voor de gearceerde afbeelding van de draadweergave:
Om de thread te voltooien: - voor tappen in gangbare afmetingen: doorloop de wizard voor boren; - Voor threads en threads: gebruik threadannotatie/threadweergave.
Over het algemeen moeten de gaten worden gemaakt met de wizard voor het boren, u zult daarna uw weg vinden (dimensionering, herhalingen).
In tegenstelling tot wat u zegt, heeft u geen rekening gehouden met mijn eerdere opmerkingen.
Met name de schroeven die niet conform zijn en de verzonken kop die een groot defect heeft en waardoor het onderdeel niet goed past. Bovendien is de schroef te lang in vergelijking met verzinken (je hebt mijn schroefmodel overigens niet als voorbeeld genomen) Kijk naar de normen voor de schroefdraad-, diepte- en lengteverhouding van schroeven voor blind getapte gaten.
Je bent minstens één afschuining vergeten op de gaten aan de achterkant van deel 6 en één aan de andere kant
Er is een grote fout gemaakt in de lengte van een van de twee pionnen in de arm.
Je hebt een defect aan deel 1 totdat iemand de vierkante hoeksnijder uitvindt. Zoals je het hebt getekend, is het alleen mogelijk als het onderdeel uit de gieterij komt: maar omdat het niet is gespecificeerd, kijk wat er moet gebeuren.
Je hebt geen speling tussen de bewegende delen geplaatst, wat betekent dat ze niet alleen niet in elkaar worden gezet, maar zelfs als ze met een hamer (of een vervelende smid worden gemonteerd) ze zullen worden geblokkeerd en niet functioneel zullen zijn.
Aangezien ik de toleranties niet kan controleren, noch voor de strakke schachten (voor de aandrijfpionnen deel 7 en 2) noch voor de delen die moeten schuiven, kon ik geen aanvullend oordeel geven over uw werk.
Ik zou in de verleiding komen om te zeggen dat uw model in zijn huidige vorm niet af is en vooral niet functioneel. Het is duidelijk dat u geen rekening hebt gehouden met een aantal van de voorgaande opmerkingen.
Vriendelijke groeten
PS: als je volhardt in het pad van mechanische constructie, moet je altijd controleren wat je doet, vooral omdat je met Solidworks tools hebt zoals "botsingsdetectie" waardoor je enkele beginnersfouten zou hebben gezien
RhAaaaaaaa! Ik bedek mijn hoofd met as en sluit mezelf op in een kelder en ik gooi de sleutel weg en zet de wifi uit zodat niemand mijn onwetendheid beseft. Ik moet zeggen dat ik geen Chinees kan lezen. Het moet ook gezegd worden dat een dergelijke technologie voor een slot van 10 € absoluut noodzakelijk is ;-) ;-)
Zou je de videolink hebben omdat deze niet voorkomt op de link die je hebt opgegeven.