Hulp bij het bouwen van solidworks 2012

Hallo

Ik kan de vorm van dit stuk niet maken, ik dronk op de creatie van de clip (zie gebied), als iemand me kon uitleggen welke stappen moeten worden uitgevoerd:)

Bij voorbaat dank

capture.jpg

Goedenavond 

voor jouw spel zal ik het zo doen

1. Schets vanaf de voorkant, traceer je as en de bovenste omtrek zonder de leegte van de punt van je stuk
  2. revolutie
  3. maak een plan aan de neus van uw kamer dat met X mm kan worden verschoven
  4. Op dit plan schets je om de verwijdering van materiaal van je kruis in een vierkant te maken
  5. Materiaalafname tot x mm 
  6. Geschetst voorvlak om het materiaal op de boven- en ondervleugel van je pijl te verwijderen, omdat ze verschillend zijn

@+ ;-)

als je een probleem hebt, kan ik het doen, maar ik ben overgestapt naar SW 2017

dus het is nutteloos ;-(

2 likes

Hallo

Bedankt voor je hulp, ik zal proberen  :)

Dit is precies het deel van het kruis waar ik moeite mee heb :)

@+ ;-)

GT22

je kunt het onderdeel maken en hem een STAP sturen, voor de rest hoeft hij alleen maar FeatureWorks te gebruiken ...

Ik ben niet thuis, anders had ik het wel gedaan met een tutorial en het deel in STEP...

2 likes

Grrrr ik kan het nog steeds niet doen lol  :)

Een kleine tutorial zou welkom zijn:) indien mogelijk en bij voorbaat dank

Plaats je stuk om te begrijpen waar je niet wegkomt

@+

1 like

Nou, hier is je stuk

zoals ik het begrijp

Het is een feit dat er een fout in je kansen moet zitten

dus 3 functies

1. revolutie
  2. Materiaalafname Extrusie 1 pijlpunt groene schets
  3. symmetrie
  4. Offsetplan maken
  5. Materiaalafname extrusie neus schets blauw
  6. Symmetrie
  7. Symmetrie van symmetrie

Dat is het ;-)

@+ ;-)

2 likes

Hannn :) zo goed dank je 

Aan de andere kant zie ik de screenshots niet voor de details van de realisatie, mogelijk om ze in groter formaat bij te voegen ?

In ieder geval een dikke merci

Ik heb je net een PM gestuurd

@+ ;-)

1 like

Goedemorgen

Toen  ik dit bericht dit weekend zag, dacht ik bij mezelf... Op maandag houd ik me eraan, zo simpel is het niet, je kamer.

@gt22: je hebt dezelfde fout gemaakt als ik tussen de "buis" en de "pijl", je hebt een omwenteling in plaats van een rechthoek zoals op de 3D-weergave.

Hetzelfde geldt voor de verschillende beklimmingen, ik had dezelfde gedachte.

1- Van mijn kant ben ik logischerwijs begonnen met een revolutie, maar zonder te diep te graven waar de afschuining zou moeten zijn.

2- Hetzelfde als ik mijn kruis doe, maar ik doe mijn symmetrieën direct in de schets. met ribben van 4,54 mm en 5,18 mm

3- Ik verwijder het materiaal van de kleine haak met de 4,34 mm rib + sym in de schets

4- Dan geldt hetzelfde voor de grote haak met de 1,72 mm rib

5- Ten slotte voeg ik de afschuining toe door omwenteling en niet met de afschuinfunctie.

Natuurlijk ontbreken er zijden/hoeken, dus we doen het in één oogopslag, maar we mogen niet ver van het gevraagde object verwijderd zijn.

Als de afbeelding niet zichtbaar genoeg is voor schetsen, voeg ik deze toe als bijlage.

goupille.png
2 likes

Ik voeg de RWZI toe als het kan helpen

pin.stap
2 likes

Hoi @  FUZ3D

Ja in mijn kleine brein

Ik dacht dat voor een betere fixatie en weerstand

We gingen zitten en sloegen een 1/4 van een beurt 

met het oog op de vleugels van de pijl ;-(

Maak dus gewoon een vlak en verander de cilindrische doorsnede in een rechthoekige doorsnede

Op een bepaalde manier niet erg ingewikkeld

@+ ;-)

Bedankt allemaal :)

@ gt22 Dankzij jou begreep ik een bepaalde logica van de constructie, dus ik slaagde erin om iets te creëren om te presenteren  :) 

@ FUZ3D Dank u voor uw bestanden:) Ik ben onderweg, dus ik zal zo snel mogelijk kijken. Het gaat me helpen om beter te worden.

Liz