Hulp bij simulatoin

Hallo

Ik ben in SW 2018

Ik kan het gaas niet maken, zelfs niet met slechts één buis

Intuïtief heb ik de indruk dat de pb in "contact tussen componenten" staat, maar in feite zie ik niet wat het probleem is.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Vriendelijke groeten

rdm_poutre_echangeur_a_tubes.sldasm
1 like

Hallo

Ik antwoord mezelf volgens de aloude formule. In feite verwarde ik de grove en fijne maasrichting.

Ik had grof gezegd in de zin dat ik niet op zoek was naar grote precisie. Het enige probleem is dat de grootte van de mazen 26 mm is en het object 20, dus het kon niet in elkaar passen. Ik heb het op 3 mm gezet en sindsdien werkt het.

Als je me daarentegen advies wilt geven, ben ik natuurlijk geïnteresseerd, want ik doe niet vaak vervalsingen, dus ik verlies mijn hand dodelijk.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

uw assemblage is leeg...

De documenten moeten worden verstrekt

1 like

Neem me niet kwalijk, en neem me niet kwalijk, Thomas

Ik repareer het meteen (ik weet het en ik word een idioot :-)   )

Sterker nog, ik zou het model graag willen kunnen vereenvoudigen, omdat ik niet naar het einde van de simu kan gaan die crasht.

Ik weet niet meer hoe ik een soort snede moet maken of uiteindelijk de simu om het slechts op de helft van het fysieke model te doen alsof we het fysieke model in tweeën hadden gesneden.

Ik zou ook graag de buizen willen vervangen door veren (in de zin van de connectoren van SW-simulatie), maar ik weet niet hoe ik ze in de gaten moet bevestigen.

Vriendelijke groeten

tube_titane_echangeur_avec_poutre_v3.zip

Sorry dat ik in 2017 ben. Ik kan niet lezen... :(

Om het model op de symmetrievlakken te vereenvoudigen, doe je een extrusie in het kader van de assemblage. Vergeet dan niet om een symmetriehypothese te plaatsen op alle betrokken gezichten in uw onderzoek.

Dank je wel Thomas

Betekent dit voor de symmetrie dat mijn twee stukken oorspronkelijk zouden worden ontworpen als halfstukken die ik met symmetrie afvul?

Of snijd ik de stukken doormidden door bijvoorbeeld materiaal te verwijderen.

Bedankt voor je hulp, nog een fijne dag

Vriendelijke groeten

Bewerken: typografische correcties

Hallo

Ik doe een beetje omhoog omdat ik een probleem heb omdat ik de connectoren slecht gebruik, waardoor ik resultaten krijg die niet in overeenstemming zijn met de realiteit.

Kunt u mij vertellen wat ik moet doen zodat de buizen (die als beladen of gelast worden beschouwd) er niet doorheen gaan.

Het doel van de simu is alleen om de vervorming van de balk en mogelijk de buizen te evalueren.

Ik hoop dat je me kunt helpen, want ik zit vast.   (alle bestanden zitten in de zip  :-)  )

Vriendelijke groeten

rdm_poutre_echangeur_a_tubes_v4-static_1.zip

Hallo lieve collega's,

Ik doe een kleine UP omdat mijn probleem nog steeds niet is opgelost.

Met alle potige maousties van het forum, zou het me zeer verbazen als er niet iemand was die zou kunnen antwoorden.

Vriendelijke groeten

PS: anders moet ik dit topic afsluiten met mijn onopgeloste   probleem Sniff

klik in de boom met de rechtermuisknop op "Verbindingen"

Contacten tussen componenten / Wereldwijd contact / Solidariteit

en vink "wereldwijd contact" aan

2 likes

Hallo

Bedankt Olivier, ik zal dit proberen en ik zal je feedback geven

Vriendelijke groeten

Goedenavond Olivier

Het werkt nog steeds niet. Altijd dezelfde gebreken!

Vriendelijke groeten

Kunnen we een opname van de "boom" in een iets grotere?

en een ander van het grafische deel, zonder dat er resultaten worden weergegeven, alleen de invoer

1 like

Hallo Olivier

Ik hoop dat dat is wat je vraagt :-)

Dank u voor uw hulp.

Vriendelijke groeten

problemes_a_resoudre.zip

Hallo 0 allemaal

Bedankt, maar ik heb eindelijk de oplossing voor het probleem gevonden, wat inderdaad een slechte instelling was. Ik heb de online help in detail gelezen en verschillende tests gedaan.

Oefening maakt je sterk in vloeken.

Er moest een referentiegeometrie worden toegevoegd voor de twee oppervlakken, de rand van de buis en de balk.

Ondertussen is de simulatie in minder dan 10 minuten gedaan, inclusief het gaas.

Ik zet je de vergrote foto van de instellingen voordat ik het onderwerp sluit.

Vriendelijke groeten

parametrage_deplacement_impose.jpg
1 like