Een macroknop toevoegen aan een PDM-gegevensmap

Hallo

Ik zou graag een macro willen kunnen starten vanaf een datakaart op solidworks 2022. maar ik zit vast omdat het lijkt alsof alleen PDM-taken of uitvoerbare bestanden of DLL's kunnen zijn, en ik weet niet hoe ik een macro in een uitvoerbaar bestand kan transponeren.

Ik had de gebruiker bijvoorbeeld de mogelijkheid willen geven om snel nieuwe configuraties te genereren, vanaf de datakaart.
Of voer een macro uit waarmee eenheden worden bijgewerkt of ontbrekende variabelen worden toegevoegd.

Is het technisch mogelijk om dit soort manipulatie uit te voeren?
Dank u voor uw hulp.

Hallo

Om een macro uitvoerbaar te maken als een zelfstandig bestand, heb je compilatietools en code in C# of VB.NET nodig.
Er is een mogelijkheid om de datakaarten van de Solidworks VBA te manipuleren (maar uit het geheugen op de 2022 enkele bugs dus niet per se volledig bruikbaar).
Naar mijn mening, om te " vereenvoudigen ", zou ik liever een gebruikersformulier doorlopen dat zou worden geformatteerd in de afbeelding van de gegevenskaart en dan gewoon de variabelen van de code doorlopen om de gegevens over te brengen naar de verschillende variabelen van de kluis. Configuraties zullen ook mogelijk zijn om te genereren.

De enige beperking is het starten van een macro vanuit SW (knop in de interface) die een beetje een duplicaat zal zijn met de PDM-datakaart.
Misschien in de MyCad-tools kijken of er geen is die aan de behoefte voldoet.

2 likes

Bonjour

Peut-être que ces articles peuvent aider :
Dat was eenvoudig: knoppen op een datakaart gebruiken

Een bestand openen met een PDM-gegevenskaartknop - Computer Aided Technology

1 like

Hallo
Heb je gekeken naar de SWTaskAddin plugin?
Ik heb het zelf niet getest, maar het lijkt erop dat je een taak kunt maken die een VB.NET script uitvoert in Solidworks (dus een Solidworks-macro denk ik):

1 like