Materiaal toevoegen door "gesloten hoek" niet zichtbaar op mijn uitgevouwen

Hoi allemaal!

Ik heb een probleem met het ontwerpen van een plaatwerkonderdeel in SOLIDWORKS.

Ik probeer een stuk te maken met gesloten hoeken, maar ik zie de veranderingen in het materiaal niet op mijn uitgevouwen.
Hier is een illustratie van mijn probleem:

Deze plaat heeft aan de boven- en onderkant vouwen met gesloten hoeken die ik wil lassen om hem te verstevigen en ik weet dat de gesloten hoekfunctie materiaal toevoegt, anders zou het er zo uitzien:

Echter, als ik vraag om mijn uitgevouwen:

Ik heb deze mening:

En als ik een uitvouwfunctie toevoeg:

Ik vind de gewenste vorm

Ter info, ik ben op SW19 en hier is het raam van mijn gesloten hoek:

Is het normaal dat SOLIDWORKS op deze manier werkt? Het lijkt me zonde om een vouw-en-vouwfunctie en een handmatige configuratie te moeten doen om de gewenste weergave van een tekening te hebben.

Mijn excuses voor de hoeveelheid foto's en dus de lengte van de vraag, maar ik kon niet de juiste woorden vinden om me schriftelijk uit te drukken.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Hallo
Ik denk dat het de optie voor de uitgevouwen staat is die niet paste
image

Probeer de vereenvoudiging van de schol of hoekbehandeling uit te schakelen

4 likes

Hallo!

Wat mij betreft; Ik doe dit direct wanneer ik mijn " Plaatwerk gevouwen op de rand " lagen het vermijdt het hebben van een ontwerpboom met veel functies...

4 likes

Hallo
Persoonlijk ga ik te werk zoals ac_cobra_427.
Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik sluit me aan bij @Lynkoa15 , ik had hele vreemde dingen op plooien met een grote straal.
Door het vakje "vouwen vereenvoudigen" in "systeemoptie-document >eigenschap->plaatwerk" uit te vinken, werkt het beter.
Deze optie heeft invloed op de uitgevouwen toestand, maar niet op de uitgevouwen functie, wat het verschil verklaart dat u krijgt.
Dit geeft een vorm die veel dichter bij de werkelijkheid ligt, het is minder duidelijk op kleine stralen maar zeer zichtbaar op grote. Toen mijn deel eenmaal was opgevouwen (in het echt), was er enkele cm verschil, de spaken raakten elkaar niet!

Vriendelijke groeten.

2 likes

Omdat @Lynkoa15 de vereenvoudiging van de vouwen een probleem is, hoeft u alleen maar het modelgedeelte uit te vinken.

In de gereedschapsoptie Documenteigenschap, Plaatwerk, Vouwen vereenvoudigen vinden we de optie

Heel erg bedankt voor je antwoord en ja, inderdaad, het is de uitgevouwen staat die niet blijft hangen!

Ik heb het vinkje bij vereenvoudiging van vouwen in dit menu en in het menu met documentinstellingen (zoals uitgelegd door @a_eriaud ) uitgeschakeld, maar ik vind het resultaat nog steeds een beetje raar.
Het geeft me de vorm die ik wil, maar slechts op de helft van de hoeken.

Ik heb geprobeerd de 4 hoeken van mijn plaatwerk te maken op een enkele " gesloten hoek" -functie en op verschillende functies, het enige verschil is dat de hoeken die correct worden weergegeven van positie veranderen.

Ik heb een proefstuk opnieuw gedaan met dezelfde parameters om je methode te proberen en ik eindig met hetzelfde resultaat. Ik heb geprobeerd het vakje " vouwen vereenvoudigen" uit te vinken, zoals hierboven vermeld, maar het verandert niet:

Ik vraag me af of het niet te maken heeft met een parameter die mijn bedrijf heeft gewijzigd in onze standaard SW-configuratie.

Probeer deze instellingen door te klikken op

image
Roestvrijstalen bak met ribben aan de buitenkant SLDPRT (259.8 KB)
En hier is een onderdeel gemaakt onder 2022 met een afmetingsformulier via de eigenschappen aanpassen om aan uw kant te testen

1 like

Met deze instellingen heb ik de indruk dat het mijn probleem oplost (met de twee oplossingen die hierboven zijn voorgesteld)!

Om preciezer te zijn, het is de hoekbehandelingsdoos die bij mij thuis is gecontroleerd, eenmaal uitgeschakeld is het resultaat goed.

Heel erg bedankt iedereen!

Ik noemde het eerder

O ja inderdaad, ik had vanmorgen pas de vereenvoudiging van de vouwen gelezen, ik zal wel niet erg wakker zijn.
Nogmaals bedankt :slight_smile: