Een assembly toevoegen in een rework-status

Hoi allemaal

Ik heb assemblage A en assemblage B. Ik wil mijn assemblage B invoegen in mijn assemblage A, en ik krijg het volgende bericht:  

Ik kan het onderdeel echter niet vinden in een rework-status in mijn assemblage B. 

Kan iemand mij helpen?

Bedankt, een fijne dag verder! 

Het volgende bericht: Een van de componenten van deze assemblage bevindt zich in een herbewerkingsstatus. Kan nu niet toevoegen

Hallo

Kun je een zeefdruk maken van het probleem als je asm B in A probeert te integreren.

Hallo, hier is de schermafbeelding. 

Bedankt!

Hallo @tgalopin 

Is de tweede assemblage op hetzelfde moment open?

Mijn ervaring is dat dit soms gebeurt zonder een logische verklaring.

Wat ik in dit geval doe, sluit ik beide asm en dan open ik de eerste en sla deze weer op en ik doe hetzelfde voor de tweede. Ik sluit alles en dan open ik opnieuw, in principe wordt alles weer normaal , tenzij een onderdeelbestand of de ASM zelf beschadigd is (wat sinds V 2018 zeer zeldzaam is geworden).

U zult merken dat hoe dan ook, zelfs wanneer u opslaat na het vernieuwen met het groene rode cirkelpictogram, wanneer u het opnieuw opent, het u vraagt om te vernieuwen onder het voorwendsel dat een vorige versie moet worden bijgewerkt.  Je kunt het experiment doen, je opent een ASM en je raakt niets aan en je sluit het, je start je machine opnieuw op en wanneer je de beroemde ASM opnieuw opent, wordt je gevraagd om te vernieuwen (ga begrijpen ;-)   )

Misschien zullen onze collega's ons een meer rationele methode laten zien.

Vriendelijke groeten

1 like

Welkom @Zozo_mp 

Dus ik volgde wat je me vertelde, en het is beter! 

Als ik nu assemblage B in assemblage A wil plaatsen, worden alle componenten belast, en wanneer ik het implementeer, krijg ik dezelfde boodschap dat er een herstelstatus is in de asm... Ik begrijp het niet, het is best vervelend! 

Vooral omdat mijn asm B schoon is, geen beschadigde, verwijderde, verborgen delen, enz...

@tgalopin

In welke versie zit je?

Als je me de asm kunt sturen, kan ik kijken, want soms had ik bestanden die niet als beschadigd door SW werden beschouwd, maar die in feite zwermden.

Wat je ook kunt doen, is twee andere ASM's nemen (het maakt niet uit welke, maar je gebruikt de twee beschuldigde niet) en je kijkt of hij je nog steeds problemen bezorgt. Met andere woorden, je kunt je loopband ook bij een andere ASM zetten en dan doe je hetzelfde met je oplader zonder de loopband.

Vraag: voert u de tweede ASM's in met de drag-and-drop-functie of met de functie voor het invoegen van componenten?

het moet iets heel simpels zijn, maar je moet er toch je vinger op leggen :-)    SolidWorks is geen Voodoo ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Voor mij komt de boodschap pas als een onderdeel in een staat van herstel verkeert.

Om te controleren welke zich in een staat van herstel bevindt, gaat u verder met een dichotomie.

Je opent je assemblage B, je stelt hem in op de verwijderhelft van de onderdelen, je slaat hem op en je probeert hem in te voegen. Als het bericht nog steeds verschijnt, verwijdert u de helft van de resterende delen enz. opnieuw.

En als je nog één munt over hebt, heb je de schuldige munt.

Je opent het en je laat de herstelbalk zakken die dit bericht veroorzaakt.

Aan de andere kant, op mijn werkplek bij de opening, als een onderdeel in een staat van herstel verkeert, biedt het me aan om het terug te schakelen naar de normale modus, wat ik in dit geval doe. (probeer het geheel te sluiten en opnieuw te openen voor het geval dat)

7 likes

UPDATE! 

Ik slaagde erin het probleem te vinden, ik opende alle onderdelen een voor een van mijn assemblage om te zien of de "balk" van mijn creatieboom maximaal was neergelaten, en het bleek dat op ÉÉN onderdeel de balk boven mijn gebogen toestand was. dus noodzakelijkerwijs in een staat van herstel! 

Bedankt voor je antwoord! :)

Fijne dag!

4 likes

Ik slaagde erin mezelf te deblokkeren, plaats gewoon alle onderdelen van de assemblage in de verwijderde staat, plaats de "lege" assemblage en verwijder vervolgens de verwijderstatus van alle onderdelen.

Hallo

Ik heb vaak deze pb gehad, ik installeerde de bijgevoegde macro, om te draaien op de ene en dan de andere assemblage.

Macro gevonden op dit forum natuurlijk!

A+

barreprise.swp
4 likes

Een grote dank aan fifounet44.

Ik zag mezelf mijn 1200 stukjes niet één voor één besturen....

1 like

Hoi allemaal

Gebruikers zijn dit probleem ook bij mij tegengekomen. Wij werken met SOLIDWORKS 2021 SP5.1.
Wanneer een assemblage die een onderdeel in een herbewerkingsstatus bevat, wordt geopend in de modus Opgelost , verschijnt er een waarschuwingsbericht met een voorstel om het tijdens de sessie te corrigeren.

"Dit document bevat bewijsstuk "xxxxx" dat in een eerdere staat is geregistreerd. Wil je een voorwaarts herstel maken?
Dit waarschuwingsbericht verschijnt voor elk onderdeel in deze staat. Er is een vak 'Niet meer weergeven' beschikbaar.

Het is mogelijk dat u het vakje "Niet meer weergeven" heeft aangevinkt en de informatie mist.
Ga in dit geval naar de SW-opties, onder Berichten/Fouten/Waarschuwingen, en vink de regel "Dit document bevat andere onderdelen en/of samenstellingen die zijn geregistreerd" aan. " en klik vervolgens op OK.

Open vervolgens de assemblage opnieuw in de opgeloste modus  om door Solidworks op de hoogte te worden gesteld van onderdelen in een herbewerkingsstatus.

2 likes