Ik heb een vraag over automatische eigenschappen in een 2D-vlak:
Ik wil alleen de actieve pagina weergeven, evenals het totale aantal pagina's in mijn tekening:
Ik ging als volgt te werk: Ik heb twee automatische velden in mijn titelblok, de eerste is om het actieve paginanummer te weten. Ik heb gewoon de attribuutlink " Sheet Number" in het gewenste vak ingevoegd:
Dan zou ik in een tweede veld het totale aantal pagina's willen hebben. Er is inderdaad een attribuutkoppeling met het totaal aantal vellen:
Het probleem is dat in deze teller alle lagen in aanmerking worden genomen, maar ik zou graag zien dat de " detaillaag " wordt uitgesloten van deze teller.
Weet u of deze zeer bijzondere requette bestaat? Misschien heb je een andere methode om de paginateller op een titelblok weer te geven?
Aan de andere kant, om een blad volgens een specifiek criterium uit te kunnen sluiten, denk ik dat je een macro moet doorlopen. van het genre:
Sub main()
Dim swApp As SldWorks.SldWorks
Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2
Dim swDraw As SldWorks.DrawingDoc
Dim swSheet As SldWorks.Sheet
Dim vSheetNames As Variant
Dim bRet As Boolean
Dim i As Long
Set swApp = Application.SldWorks
Set swModel = swApp.ActiveDoc
Set swDraw = swModel
Set swSheet = swDraw.GetCurrentSheet
vSheetNames = swDraw.GetSheetNames
For i = 0 To UBound(vSheetNames)
Debug.Print " SheetName[" & i & "] = " & vSheetNames(i)
If vSheetNames(i) = "LE NOM DE LA FEUILLE A NE PAS COMPTER" Then
swModel.AddCustomInfo2 "Total Sheets", swCustomInfoText, swModel.GetSheetCount - 1
End
End If
Next i
End Sub
Ah! Sapristi! Ik had de software die ik gebruikte niet opgemerkt. Sorry... Enkele waarschijnlijke aanknopingspunten hier (het is goed voor CATIA deze keer):
De macro die (normaal) goed gaat: Privé Sub CommandButtonValider_Click()
Dim Planche, SurPlanches
' bepaalt het totale aantal platen SurPlanches = 0 Voor I = 1 TB CATIA. ActiveDocument.Sheets.Count Als CATIA. ActiveDocument.Sheets.Item(I). IsDetail = Onwaar dan SurPlanches = SurPlanches + 1 Einde als Volgend
' Toewijzing van het paginanummer Bord = 0 Voor I = 1 TB CATIA. ActiveDocument.Sheets.Count Als CATIA. ActiveDocument.Sheets.Item(I). IsDetail = Onwaar dan Bord = Bord + 1 CATIA. ActiveDocument.Sheets.Item(I). Weergaven.Item(2). Texts.GetItem(" PaginaNummer "). Tekst = Plaat & " / " & SurPlanches
' hernoemt tabbladen CATIA. ActiveDocument.Sheets.Item(I). Naam = Plaat & " / " & OnPlates
Einde als
Volgend
Einde Sub
Ik zal je weer in vorm laten komen, ik heb alles verwijderd wat nutteloos is, wat verklaart waarom we in een " privé ", waarom er " volgende " mensen rondlopen ...