Hoi allemaal
Binnenkort gaan we onze licentieserver migreren naar een nieuwe server. Om frustraties tot een minimum te beperken, willen we de tweede server toevoegen aan alle SolidNetWork-clients. Op deze manier kunnen alle klanten, wanneer we de migratie uitvoeren, automatisch overstappen zonder dat ze het nieuwe adres hoeven in te voeren, waarvoor extra rechten nodig zijn.
Aangezien we 600 client-werkstations hebben, zou ik dit graag op de opdrachtregel willen kunnen beheren, om de toevoeging van de naam van de toekomstige server te pushen.
Ik heb de registersleutel gevonden die de PORT@NOM_SERVEUR namen verwerkt:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\FLEXlm Licentie Manager]
" SW_D_LICENSE_FILE "=" 25734@srv-lic1 "
Ik heb een server toegevoegd via de gebruikersinterface om te zien hoe deze dit verandert, nadat ik de registersleutels als volgt had gewijzigd:
" SW_D_LICENSE_FILE "=" 25734@srv-lic3; 25734@srv-lic1 "
Logischerwijs zal SolidNetWork onze toekomstige server dus srv-lic3 kunnen noemen.
Maar als ik deze registersleutel op een client verander, leest SolidNetWork de registersleutels niet, maar overschrijft die waarde met de waarde die het in het geheugen had, en ik eindig weer met alleen de oude
" SW_D_LICENSE_FILE "=" 25734@srv-lic1 "
Is iemand dit gedrag ooit tegengekomen?
Is er een andere manier om een naam aan de clientzijde toe te voegen zonder de gebruikersinterface te doorlopen?
Bij voorbaat dank
Dan