In mijn bedrijf maken we al jaren gebruik van de Revisietabellen, maar sinds de versie van 2013 lopen we tegen een klein probleempje aan. Wanneer we een cel bewerken, bijvoorbeeld de datum, of de definitie van de wijziging, past de lijn zich zo goed mogelijk aan de hoogte aan. Het dwingt ons om aan de cel te trekken om deze te vergroten en uiteindelijk de celhoogtes een beetje on-the-fly te definiëren en niet noodzakelijkerwijs coherent van het ene shot naar het andere.
Dit is vooral vervelend omdat we de datum van de plannen niet beheren via eigenschappen (in tegenstelling tot veel dingen in onze cartridges) en we daarom vaak wijzigingen moeten aanbrengen in de revisietabel.
Heeft het te maken met een nieuwe SW13, een bug? Wat kan ik doen om terug te keren naar het gedrag van de vorige versies?
Door met de rechtermuisknop op de tabel te klikken en naar "Opmaak" te gaan, is het mogelijk om de lijnen te standaardiseren of de hoogte ervan aan te passen!
Ik weet niet of dit de oplossing is voor jouw probleem, maar ik heb dit probleem in ieder geval helemaal niet.
Ik kan mijn lijnhoogtes aanpassen, bij de volgende revisie is het ok, ik heb dezelfde hoogte.
Ja, ik zie dat ik bijvoorbeeld de hoogte van alle lijnen kan aanpassen en dan die hoogte kan bevriezen.
Dus dat lost het probleem van dit plan op. Ik zou ook de tijd kunnen nemen om in deze richting aan mijn documentsjablonen te werken, zodat de nieuwe plannen correct zijn ingesteld en ik zal het zeker doen (.slddrw en het revisietabelbestand).
We werken echter veel door vergelijkbare gevallen te dupliceren (waarbij dit probleem zich voordoet). Hoewel het mogelijk is dat ik de tijd zal nemen om dit te doen bij elk van mijn plannen voor de zaken die ik behandel, betwijfel ik ten zeerste of mijn collega's het zullen doen. Uiteindelijk zullen we altijd veel slecht geconfigureerde plannen hebben.
Wat me stoort, is dat het al jaren perfect werkte en dat toen de 2013 werd geïnstalleerd, deze "bug / functie" verscheen zonder dat ik een mogelijkheid vond om het op een eenvoudige en algemene manier op te lossen.
Dus ik heb gekeken naar de Axemble-tools, vooral Integration, maar ik kan zoiets niet vinden in de mogelijkheden van acties.
Dit probleem bestaat al op solidworks 2012, voor de set hoef je alleen maar naar Option, Document Property te gaan, dan moet je in het tabelgedeelte "gebruikte de modelinstellingen" uitschakelen.
Ik heb de test gedaan om te zien of het nog steeds werkt sinds 2012 in vergelijking met onze tabellen:)
Hallo Centor, ik heb geprobeerd de optie "Modelinstellingen gebruiken" uit te schakelen, maar de grootte van mijn cellen wordt nog steeds automatisch gewijzigd.
Dit is een blanco schot. Het enige wat u hoeft te doen is de datum of iets anders te bewerken om de lijn in hoogte aan te passen aan de tekst (en als gevolg daarvan zijn de revisietabellen niet langer homogeen).
Ik denk ook aan een optie die een probleem is, maar ik heb zonder succes in de opties gekeken (het gaat snel gezien de weinige instellingen die er op de tafels staan).
Ik werkte er omheen door alle rijhoogtes op de tafels te vergrendelen en die tabellen opnieuw op te slaan als model door de overeenkomende tabellen te overschrijven
Maar u hoeft alleen maar alle lijnhoogtes in de tabel van het betreffende plan vast te leggen voordat u een wijziging aanbrengt, anders hoeft u zich geen zorgen te maken dat het niet vanzelf verandert.