Logo wijzigen

Hallo @laTeam

Ik kan me voorstellen dat mijn mening weinig of geen gewicht in de schaal legt in uw beslissing, maar ik kan niet anders dan mijn spijt en teleurstelling uiten over het nieuwe "logo" van het forum.

Om de naam te beginnen: Lynkoa is in mijn ogen een naam die zoveel mooier, origineler, exotischer en vriendelijker is dan myCAD, die minder onderscheidend is. Vooral omdat ik hem onder die naam kende, is er ook een vorm van sentimentele gehechtheid.

Dan het logo : Hoe zeg je het netjes... De nieuwe is geen logo, maar een simpele typefout die bijzonder banaal en onpersoonlijk is. In tegenstelling tot het oude Lynkoa-logo, vol betekenis, dat 2 schakels vertegenwoordigt in een keten van solidariteit. Een bubbel in een link, een prachtig voorbeeld van steun, communicatie, online wederzijdse hulp, gezelligheid, solidariteit. Een directe link tussen hen die weten en hen die willen weten, tussen hen die helpen en hen die geholpen willen worden. Het logo had niet beter kunnen zijn (ik feliciteer de auteur trouwens!).
Bovendien was het Lynkoa-logo een echt icoon, dat niet alleen visueel aantrekkelijk was, maar ook werd aangepast aan een rol als favicon (het kleine pictogram in het browsertabblad) herkenbaar en leesbaar. Terwijl deze nieuwe, helemaal niet.

Naar mijn mening was het een slechte keuze die daar is gemaakt... Tenzij het slechts tijdelijk en van voorbijgaande aard is.

Ik ga ervan uit dat er achter deze keuze een meer marketingbeslissing op hoge plaatsen zit die afziet van onze lage oordelen en esthetische overwegingen, maar als er een kleine kans is dat dit bericht je aanmoedigt om er nog eens over na te denken, probeer ik het eens.

Bedankt voor het lezen.
Vriendelijke groeten

11 likes

Hallo @Sylk en bedankt voor je bericht. Je hebt gelijk, de nieuwe site is erg "corporate".
Maar we gaan het heel snel (nu al!) laten evolueren.
We konden er vandaag niet over praten om de nieuwe identiteit te onthullen, die vasthoudt aan de grafische identiteit van de Visiatv-groep.
Maar we gaan de nieuwe Mycad-site vriendelijker maken, en jullie, de leden, gaan eraan bijdragen.
We lanceren een uitdaging om de Mycad-mascotte te bedenken. En tussen alle voorstellen zijn jullie, de leden, het die stemmen op jouw favoriete creatie.
En dan zal deze mascotte overal op de site te vinden zijn en de identiteit van de gemeenschap worden, die van veraf zal worden herkend.
@Coralie zullen u dit de komende uren allemaal uitleggen :slight_smile:

Zeer goede dag

2 likes

Hallo @Sylk ,

Het hele team is erg ontroerd door je bericht; We begrijpen dat het Lynkoa-logo belangrijk voor je is, gezien de zeer sterke symboliek met de gemeenschap.

Maar dit nieuwe myCAD-logo is slechts een vernieuwing en geeft een nieuwe dynamiek aan de gemeenschap, zonder deze te veranderen! De gemeenschap blijft dezelfde, met haar wederzijdse hulp, haar gezelligheid, haar delen... Jullie, de gebruikers, onderhouden ook dezelfde banden met de gemeenschap!

En om dit nieuwe logo tot leven te brengen, bied ik je vanaf maandag een nieuwe ontwerpuitdaging aan, waarbij je de nieuwe mascotte van de community moet ontwerpen! Je bent dan vrij om je een nieuw symbool, een nieuw figuur voor te stellen... En de leden van de jury zullen jullie zijn! Want het is aan jou om te kiezen welke mascotte jou het beste zal vertegenwoordigen :slight_smile:

Er wordt een mooie bladzijde omgeslagen voor Lynkoa, maar opening voor myCAD die u zult waarderen, daar ben ik zeker van!
Fijne dag voor jou,
Coralie

1 like