Stressanalyse bij hoge temperaturen

Hallo allemaal

Als onderdeel van een stage moet ik de spanningen bij hoge temperatuur  in de stralingsbuizen van een oven berekenen en analyseren.

Ik zie niet in hoe ik de beperkingen aan de zijkanten bij de ellebogen kan verklaren, afgezien van de dilatatie en het effect van de zwaartekracht. temperatuur  op dit niveau en 950 °C

Bedankt voor je hulp;)

photo.png

Hallo

Dit onderwerp kan je helpen.

http://www.lynkoa.com/forum/ecoulement-des-fluides/analyse-statique-%C3%A0-haute-temp%C3%A9rature

Kanton Gauthik

Om de impact van de zwaartekracht te benadrukken, voert u de berekening opnieuw uit door de oriëntatie van de zwaartekracht met 90° te veranderen (in dit geval volgens de normaal naar het vlak van het onderdeel).

Hoe gebruik je T° in je model?

Ik voerde een thermische studie uit , ging toen terug naar de statische studie en importeerde de thermische resultaten door de andere voorwaarden toe te voegen.

En geeft de thermische studie "hotspots" op deze plaatsen?

Nee, geen hotspots. Het klopt dat de buizen een passer van 8 mm hebben en de ellebogen 10 mm, maar ik denk niet dat het aan het verschil in dikte ligt.

Misschien vanwege radiale dilatatie + het effect van de zwaartekracht?

RM: buis 1 is verzonken, de 4 kan horizontaal bewegen

Hallo 

om te analyseren hoe de buis zich gedraagt, kunt u de belangrijkste maximale spanningen nabewerken in plaats van V-M om de trekspanningen te zien. Op deze manier weet je in welke "richting" de buis vervormt. Als de hele omtrek in tractie is, moet dit betekenen dat deze zich uitbreidt, terwijl als alleen de binnenkant van de elleboog in tractie is, dit betekent dat deze instort vanwege de zwaartekracht. 

Anders kunt u de geometrie voor/na vergelijken om te zien hoe de structuur zich gedraagt. 

1 like