Ik simuleer een oscillerende tafel. De oscilatie wordt gecreëerd door een motor + arm + drijfstang.
Ik doe een simulatie op 2s.
Ik zette een cirkelvormige motor op 60 tpm en maakte een grafiek om de beweging van de koppeling te zien.
Probleem: het oscilatiepatroon in Z volgt de motor niet en als ik het toerental van de motor varieer, varieert de frequentie van de oscilaties weinig en volg ik in ieder geval niet de "theorie".
Heeft iemand een aanknopingspunt?
Want tegelijkertijd doe ik versnellingsmetingen die niet volgens de theorie verlopen ...
Heb je geprobeerd je beperkingen te veranderen? In plaats van een coaxialiteit te plaatsen, kruispunten uit schetsen te beperken, is het me al overkomen en ik denk dat ik dat heb gedaan.
Ik heb het probleem vereenvoudigd, gewoon een arm die met 60 RPM draait, en geen stressfout en geen interferentie.
Waar ik een probleem mee heb, is dat ik een sensor aan het uiteinde van de arm plaats die met 60 RPM draait en het geeft me de volgende grafiek die niet coherent is en als ik de snelheid van de motor verdubbel, blijft de grafiek min of meer hetzelfde.....
Ik zie niet waar ik het mis heb? Is het de positie van de motor, is het de positie van de sensor of andere?
Er zit inderdaad een bug in de tijdschaal. De loopafstand zal altijd hetzelfde zijn omdat deze afhangt van de lengte van uw drijfstang, maar als u uw grafieken vergelijkt, zou de n°2 moeten overeenkomen met de n°1 x2 op de tijdschaal (frequentie).
60 toeren per minuut --> 60 toeren per minuut --> 1 toeren per minuut dus 120 toeren per minuut --> 120 toeren --> 2 toeren per minuut
Heb je je animatie goed herberekend? Het is het pictogram dat eruitziet als een rekenmachine.
Je hebt gelijk, de wijziging van de beperking heeft niets veranderd.
Aan de andere kant ben ik begonnen met de studie van de tutorial "valve_cam" met de standaardwaarden en daar werkt het aan de andere kant toen ik de snelheden begon te wijzigen en de test van 0.1s naar 2s doorstond, het begon me waarschuwingsberichten te geven en de resultaten werden verkeerd.
Dus ik denk dat ik dieper moet graven in de voorkeuren van Motion.
Als iemand aanbevelingen heeft, ben ik geïnteresseerd.
Ik denk niet dat het te wijten is aan beperkingen, ik zou meer neigen naar een solidworks-bug omdat ik hetzelfde fenomeen heb als ik begin met het tutorial-bestand ...
Uit nieuwsgierigheid heb ik snel een kleine anime gemaakt, en hoe kom je aan een grafiek? De enige grafiek die ik kan krijgen, is een van de parameters van de motor die kan worden gewijzigd, maar geen grafiek met resultaten.
Ik selecteer een punt aan de buitenkant van de arm en vervolgens het bijgevoegde pictogram en het vraagt om een referentieobject, vaak neem ik het oorsprongspunt van de montage.
Start vervolgens de berekening opnieuw en normaal gesproken verschijnt de grafiek, aan de andere kant geen rapportgenerator vinden zoals onder de materiaalweerstandssimulatie (?) .
Maar je plaatst een sensor? Zo ja, wat gebruik je als parameters? Ik heb het geprobeerd, maar ik kan deze grafiek niet krijgen.
Edit: in feite is het omdat ik de simulatiemodule niet heb, als ik met mijn cursor naar de sensor wijs, krijg ik te horen dat de informatie niet beschikbaar is, zelfs niet voor een snelheidsmeting...; (
In feite begin ik met het selecteren van het vlak in het grafische venster en vervolgens selecteer ik het gereedschap "grafiek" (pictogram in opname) en vervolgens een vast punt. De 2 puntjes bevinden zich in hetzelfde dialoogvenster. Natuurlijk moet je de verplaatsing en de as selecteren.
Dan hoef je alleen maar de berekening opnieuw te starten.