Hallo
Ik zit in het eerste jaar van de voorbereidende klas en ik probeer de polars, d.w.z. de lift- en sleepcoëfficiënten volgens de invalshoek van de vleugel, te reproduceren dankzij Flow-simulatie .
Ik heb verschillende onderzoeken uitgevoerd op Solidworks met hetzelfde vleugelprofielsegment, maar ik krijg veel te laat een vleugelstall (ongeveer 30° in plaats van 15°-18°).
Ik heb verschillende vragen:
1- Ik heb een studie uitgevoerd zonder tunnel (of dozen) rond de vleugelprofielstukken en ik vraag me af hoe dit het resultaat verandert als ik er een in de solidworks-simulatie zet? (omdat ik met een soort tunnel een wind kan opzetten bij de ingang over een groot gebied en bij de uitgang de omgevingsdruk) Ik heb het geprobeerd en ik vind hetzelfde in sleepkracht, maar in liftkracht is het ronduit oneindig klein...
2- Ik heb een spreadsheet bijgevoegd waarin ik de lift- en sleepkrachten heb ingevoerd die door solidworks worden gegeven onder verschillende invalshoeken , en ik heb de sleepcoëfficiënt en liftcurven getekend als functie van de invalshoek. Probleem: Het overtrekken van de vleugel gebeurt veel later dan verwacht, zoals je kunt zien op de grafiek (rechts op de spreadsheet), ik heb alles gecontroleerd en ik begrijp niet hoe het mogelijk is. Vooral omdat ik op het oppervlak van de door solidworks voorgestelde visualisaties (in snelheid en druk) perfect kan zien dat rond een invalshoek van 22° de turbulente zone achter de vleugel afneemt, maar niet de liftkracht!
Ik heb alles geprobeerd, globaal, oppervlak, volume om te proberen een verschil te zien, maar niets helpt!
Ik hoop dat u mijn probleem naar voren kunt brengen.
Bij voorbaat dank!
feuille_de_calcul.ods