Hallo allemaal, ik maak een mobiel bestand van een telescopische kraan op SW via de 3D-mods van de fabrikant, ik heb alle onderdelen in elkaar gezet en veel beperkingen toegevoegd om de kraan net zo mobiel te maken als een echte.
Nu komt er een interessant probleem bij me op, ik zou mijn assemblage precieze graden van oriëntatie willen geven voor de oriëntatie van de toren, en de graden van helling van de giek, maar op dit precieze moment kom ik aan het einde van mijn kennis van SOLIDWORKS (lol)
Maar wat te doen? (alstublieft :) )
Goedenavond
Heel goed ;-) Maar zonder afbeeldingen of bestanden zal het moeilijk zijn om u te helpen.
Wat te doen ? = Plaats je ASM met behulp van de pack and go-functie (geef aan welke versie van SW je hebt)
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Hier zijn afbeeldingen met de rotaties die ik wil doen
hier is het pack & go bestand (de assemblage heet LTM 1100 4.2)
en ik werk met solidworks 2019
ltm_1100-4.2_pg.zip
Hallo
Geavanceerde hoekbeperkingen moeten aan uw behoeften voldoen.
Video's met geavanceerde beperkingen
Cdlt
Kleine details:
Als u met subverzamelingen werkt, moet u de bovenliggende assemblage beperken tot roteren en de onderliggende assemblages vrij laten.
De ouderassemblage moet ook flexibel zijn.
Het is al noodzakelijk om alle dwang te vermijden
Zorg ervoor dat uw onderdelen die moeten bewegen zich op het eerste niveau van uw assemblage bevinden
Daarna is het net als het echte leven
Voor de helling heb je je krik
Dus door via de afstand ervan te spelen creëer je de hoekige beweging van je pijl
na de koepel als je een axiale beperking hebt en niets de rotatie blokkeert
Je zou het zonder enig probleem moeten kunnen uitvoeren
nu heb je ook een pc nodig die goed draait voor SW
Kijk op YouTube
solidworks 2016 - Assemblagebewegingen animeren
@+;-)
Hallo
Het probleem is niet of lijkt het te willen situeren mijn zeer aardige collega's (hihihihi! ) In uw geval hoeft alleen de cilinder flexibel te worden gemaakt, omdat dit de enige subassemblage is die geanimeerd moet worden. Alle andere zijn het equivalent van PART.
Een aantal dingen:
1°) Ik zeg equivalent aan PART omdat bijna alle elementen ACIS-bestanden zijn en meer bepaald bestanden. ZAT http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/c_acis_files.htm. Als gevolg hiervan is het mogelijk dat je later beperkingen krijgt in de animaties. Als dit het geval is, zal het nodig zijn om te converteren naar een PART-bestand.
Op dit moment zijn het niet de .sat-bestanden die het probleem zijn. (OEF!)
2°) Voor de rotatie van de koepel moet u de bovenste vlakken van "carrier.sat" gebruiken met een hoekbeperking met het bovenste vlak van "turret.sat".
3°) Voor de andere bewegingen gebruik je limietafstanden wat erg goed is.
Waar zit dan het probleem, vraag je je misschien af!!
Naar mijn mening gebruik je niet de juiste functies om de animaties te maken.
Je gebruikt "Constraint Driver", wat nog steeds helemaal niet praktisch is (Grrrrrr!), je kunt niet meer dan vijf bewegingen doen. De limiet is 10 zetten die uit het geheugen worden geketend.
Daarnaast heb je 8 afzonderlijke "Constraint Drivers" in je creatieboom , die niet aan elkaar of aan elkaar kunnen worden geketend.
Wat betekent dat je (met deze p..... van M....... van "constraint drivers") hebben twee of meer sequenties tegelijkertijd. Voorbeeld rotatie van de koepel met de caissons die na elkaar of gelijktijdig worden ingezet, terwijl de hoek van de giek verandert. Bovendien, zodra je een volgorde wilt wijzigen, verandert het in een nachtmerrie omdat er geen tijdlijn is in de "constraint drivers"
Bref!
Gebruik "Beweging" en controleer uw bewegingen volgens de beperkingen die al in uw model van kracht zijn.
Bovendien kun je met de "tijdlijn" een stroomopwaartse sequentie raken zonder dat dit opschudding veroorzaakt in de stroomafwaartse sequenties.
Daarnaast kun je met de bewegingsstudie extra camerabewegingen (Don't you @pierre.mihailovic) en belichting beheren zoals in een studio.
Vriendelijke groeten
Ik heb op dit moment geen solidworks beschikbaar, dus ik open je bestanden niet, maar als het voor een bewegingsstudie is, zoals zozo_mp zegt, is "beweging" de software die ik moet gebruiken, of solidworks-componist.
Als je geen video's nodig hebt, zijn geavanceerde beperkingen prima
Cdlt
U kunt mij uitleggen waarom de gegeven link niet overeenkomt met het verzoek
Voor mij persoonlijk, met mijn zwakke punten, vind ik dat deze meestal de juiste manier zijn
@+
Hallo @gt22
Je antwoorden zijn geldig, maar niet helemaal als je de asm voor je hebt. Het is een leuke kleine plaag van mijn kant
Omdat:
- gregory_2 maakt al gebruik van limietbeperkingen
- Het heeft slechts één subassemblage die een flexibele RVS-assemblage vereist, namelijk de hydraulische cilinder (het heeft niet verschillende niveaus van flexibele subassemblage).
- De creatieboom toont het gebruik van "constraint driver", wat suggereert dat we een animatie willen maken met een precieze uitvoeringssnelheid.
- Aangezien er verschillende "constraint drivers" in cascade zijn en ze niet kunnen worden samengevoegd, is de enige oplossing Motion of Solidworks Composer, wat zeldzamer is omdat het een aparte betaalde software is (het is een erg dure ware). Tenzij de sequenties niet gelijktijdig zijn en we een videobewerking buiten SW maken door stukjes video achter elkaar te plaatsen.
Dus we zijn allemaal goed ;-)
Vriendelijke groeten
Goedenavond allemaal, en bedankt voor uw antwoorden en uw reactievermogen.
Sterker nog, voor mijn gebruik heb ik uiteindelijk hoekbeperkingen gebruikt (ik wist alleen niet waar ik ze moest baseren)
De bewegingsfunctie is niet handig voor mijn gebruik, ik hoef alleen maar gegevens zoals de hellingshoek of rotatie in te voeren via een liftplanningsprogramma om opnamen uit te voeren die verband houden met de zij- en bovenaanzichten.
Het gebruik van constraint drivers is voor mij handig om redundante data te gebruiken, zoals de outputpercentages van de verschillende boomboxen (46%,92%,100%, zoals het op deze machines in werking is)
Nogmaals bedankt en ik zal zeker vanaf hier naar je toe komen =D
Hallo
Kunt u het onderwerp STP sluiten
Vriendelijke groeten