Hoek pli tolerie

Hallo 

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de hoekbus in plaatwerk aan te passen. Laat het me uitleggen, voor een 90° vouw ok:

Aan de andere kant, voor een vouw van 45° "begint" de vouw aan de verkeerde kant, voor mij is het op 135° en niet op 45°.

Ik zou graag willen dat het zo is:

Heeft u een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Vriendelijke groeten

Hallo

Op je afbeelding 2 is de vouw 45° ten opzichte van de oorspronkelijke positie (plat), dus het is een vouw van 45°!!

Vriendelijke groeten

1 like

Voor mij is de hoek van de vouw degene die overeenkomt met de hoek (rode pijl op het stuk). Dus hier, nog steeds voor mij, is de hoek 135°. Het is een kwestie van aanvullende/extra hoekhoek, kunnen we deze anders instellen?

Voor mij is de hoek van de vouw de hoek die het materiaal moet afleggen tussen de beginpositie (plat) en de gevouwen positie, vandaar de 45°. Ik denk niet dat we dit anders kunnen opzetten.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo, ik ben het met @d.roger eens, we hebben het over de hoek waaronder je een bocht van 135 moet maken, niet dat je een resterende hoek van 45 nodig hebt, anders moeten de mappen elke keer de wiskunde doen, tussen de resterende hoek en de gewenste hoek die voor hen ingewikkeld is en niet per se de snelste! Persoonlijk vind ik het logisch, makkelijker het werk van de productie!

2 likes

Nee, de vouwen beginnen vanaf 0/180

je vouw is 45°

Zie deze tutorial 

https://www.youtube.com/watch?v=ghalOYesjlU

Het is een gewoonte om aan te beginnen

@+ ;-)

2 likes

Ik ben bezig met het overstappen van Topsolid naar Solidworks en in Topsolid was de hoekinstelling zoals ik net heb uitgelegd. Daarom was ik een beetje onrustig ;-).

Als iemand ooit een oplossing weet, ben ik er helemaal voor. anders moet ik er wel aan wennen...

Vriendelijke groeten 

Dank jullie wel, dan moet ik er nog even aan wennen....  

1 like

Ik denk dat het de beste en de gemakkelijkste !! :)

Vriendelijke groeten

2 likes