Ik wil, onder solidworks 2011, het Maltezer kruismechanisme animeren, bestaande uit een vaste steun, een plaat met 4 nokken en een andere met 4 groeven. Ik heb de draaipuntspanningen (toeval + coaxiaal) en een tangentiespanning tussen een nok en het vlak van een groef toegevoegd. Helaas is de beweging beperkt tot een wolfsklauw. Hoe krijg ik handmatig volledige intermitterende beweging in Solidworks of met behulp van een motor in Solidworks Motion?
A priori onder beweging is het zonder problemen haalbaar.
Er mag geen tangentiespanning zijn tussen de vinger en de groef, dan moet u een roterende motor toewijzen aan het element dat als een vinger fungeert en de berekening starten, als geen enkele beperking de rotatie blokkeert, krijgt u de simulatie van de beweging die wordt gegenereerd door uw Maltezer kruis.
U kunt voor het maken van de animatie controleren of alles handmatig werkt door de component move (verplaats de component met uw vinger) te gebruiken met de optie structurele dynamica ingeschakeld.
Dank u voor uw antwoord. Het werkt zoals je laat zien met beweging, je hoeft alleen maar een volume lichaamscontact te maken tussen de stukken die geanimeerd moeten worden.