Hallo, hier is mijn vraag: ik heb verschillende camera's (die ik A, B, C ..) zal noemen in SW (2015) die trajecten volgen.
Ik wil een animatie maken met camera A en dan, als het klaar is met zijn traject, verder gaan met camera B enzovoort.
Ik heb de camera's gemaakt, de trajecten, de sleutels in de animatie... Mijn probleem is dat als ik bijvoorbeeld cameraweergave voor camera A zet, wanneer het traject is voltooid, na x seconden, het beeld niet overschakelt naar camera B enzovoort...
Is er een oplossing voor mijn probleem of kan SW slechts één camera per animatie beheren.
Ik denk dat ik misschien niet duidelijk genoeg ben geweest.
Mijn probleem is niet om camera's, camerapaden te maken... (Noch om de links naar de solidworks te helpen:) )
Mijn probleem is in de context van de productie van een enkele video(zonder nabewerking van de montage), weet solidworks hoe het meerdere verschillende camera's achter elkaar moet verwerken?
Wetende dat de eerste camera zijn pad volgt en dan aan het einde van zijn pad gaat het camerabeeld over naar een andere camera die ook een ander pad volgt...
Zo ja, hoe?
Voor nu heb ik het geprobeerd, maar als ik de cameraweergave op de ene camera activeer, wanneer ik het afspelen van de video start, past SW de cameraweergave alleen op de laatste toe, maar niet op de andere...
Er is een macro die voor alle camera's een bestand (plan of assemblage) opent in SolidWorks.
Bron: https://forum.solidworks.com/thread/66928
A priori is er geen oplossing voor het ketenen van camera's (anders hadden we dit type macro niet nodig gehad), zoals ik al zei in mijn eerste bericht...
Edti: Anders, door alle camera's te selecteren (met CTRL of SHIFT + klik) voordat je begint met het maken van de video, verandert er niets?
Kortom, het lijkt niet mogelijk om te doen wat ik vraag met Solidworks 2015:
Het opnemen van een animatie met meerdere opeenvolgende camera's die verschillende paden volgen.
Waarom = ??
Dat is jammer, want je kunt meerdere camera's bouwen en sleutels maken voor deze verschillende camera's.
Als u de camera's weergeeft en de animatie afspeelt, kunt u bovendien zien dat de camera's hun baan maken. Het probleem is dat SW2015 tijdens de animatie slechts het beeld van één camera kan weergeven.
Uiteindelijk moet ik net zoveel animatie doen als ik camera's heb.
De laatste oplossing die ik waarschijnlijk zal onderzoeken, is mogelijk het maken van een macro om te beginnen met het opnemen van alle animaties. De macro die je me hebt gegeven lijkt niet te werken voor animatie-opnames (het moet alleen voor een render). Maar ik had er niet aan gedacht om te proberen een macro te maken tot je answer.PL
Bedankt voor degenen die me hebben geholpen en als een andere persoon een andere oplossing heeft dan aarzelt ze niet om me een bericht te sturen. :)