Is het mogelijk om tekst toe te voegen in de DXG/dwg export (3D gedeelte)?
Ik moet exporteren in dxf uitgevouwen voor lasersnijden, met tekst als Dik = 2 Mat = 304 .... (de tekstuele info wordt ingevoerd in de artikeleigenschappen)
Vandaag doorloop ik een zelfgemaakte macro die dit allemaal voor mij doet, maar het gaat door het maken van een tijdelijke tekening, waardoor ik de vouwlijnen in een specifieke laag niet kan exporteren.
Helaas, dit is niet mogelijk. Ik moet gewoon met de hand verder.
We openen dan via de maro, een vertrouwen dat de dxf wordt gegenereerd via de dxf/dwg exort, de dxf opnieuw en voegen mijn annotatie in, maar ik ben bang dat het een beetje zwaar is.
Als we uitgaan van de tekening van het onderdeel op een schaal van 1/1, voeg dan opmerkingen toe die verband houden met de verschillende eigenschappen (Opmerking 1 = dikte van het onderdeel, opmerking 2 = materiaal enz...)
Het enige wat u hoeft te doen is het onderdeel aan te passen en vervolgens het MEP naar dxf te exporteren.
Dit is wat ik onmiddellijk doe via een tijdelijke tekening, ik voeg mijn uitgevouwen en vervolgens mijn annotaties in die zijn gekoppeld aan de lichamen die ik eerder in het 3D-gedeelte heb geselecteerd.
Ik beheer veel dingen (het markeren van de configuratie van het onderdeel, het markeren van de naam van het onderdeel...) het enige dat overblijft is het automatiseren van de buiglijnen in de "markerings"-laag.
De top zou zijn om jutemarkering aan de uiteinden van de geometrietelling te hebben. en ik hoef niet meer in te grijpen op de DXF die door solidworks wordt gegenereerd... De droom^^
Ok zal kijken naar de optie om de laag handmatig te wijzigen.
Als we het normaal gesproken handmatig kunnen doen, kunnen we het met een macro doen.
Zoek gewoon de code om een vouwlijn te selecteren en de code om de laag te wijzigen, in een lus op de weergave zodat deze op alle lijnen naar voren wijst.