Anomalieën bij het uitvouwen van plaatwerk

Goedenavond

Ik ben bezig met Solidworks 2014 aan de realisatie van een plaatwerk onderdeel. Ik slaagde erin om het te ontwerpen volgens mijn behoeften, maar ik merkte anomalieën op bij het uitvouwen: sommige van mijn vouwen zijn "opengeritst" en plotseling heb ik een soort staven met materialen die niet overeenkomen met iets echts en die me erg storen voor de tekening.

Deze anomalieën verschijnen met een verwijdering van materiaal op twee delen van mijn plaat die zijn gemaakt met de functie voor geveegde gebogen vellen.

Zou iemand weten hoe dit probleem te omzeilen of op te lossen? Bedankt.

Hallo

Kun je je stuk voor ons plaatsen om naar te kijken??

2 likes

Hier is het spel. Ik hoop dat het je kan helpen.

box_base.sldprt

in je functie "Ontvoering. mat.-Extru.15" moet u het vakje normale materiaalverwijdering aanvinken en daar zullen uw anomalieën verdwijnen wanneer ze zijn uitgeklapt, zie PJ

nouveau_document_microsoft_word.docx
4 likes

En als u het vakje normale materiaalverwijdering aanvinkt aan al uw Enlevèv. Matt.-Extru het onderdeel zal geen fouten meer hebben bij het uitvouwen

depliage.jpg
7 likes

Dank je wel ac cobra 427! Ik heb uw methode toegepast door de normale materiaalafname te controleren op mijn drie materiaalverwijderingsfuncties (15, 8 en 16), maar de anomalieën zijn nog steeds aanwezig. Zou dit te wijten kunnen zijn aan mijn versie van solidworks? Inderdaad, ik ben nog steeds op de 2014-versie.

Ja dat is mogelijk, het enige wat je nog kunt doen is als je in de uitgevouwen is het is om een materiaal verwijdering uit te voeren om deze bug te corrigeren die ik ook had op sommige delen zoals in een van mijn tutorials.

creation_dune_piece_de_tolerie_pliee_puis_cintree_0.pdf
1 like

Hallo

Gewoon een vraag

Is het op deze manier werkbaar als een stuk?

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Bedankt ac cobra, ik heb het handmatig gecorrigeerd. Maar dan denk ik erover om over te stappen naar een hogere versie van Solidworks.

@Obi-Wan: Ik zal zien wat onze onderaannemer me vertelt. Ik heb hetzelfde stuk in volume gemaakt, maar als ik het zonder mal zou kunnen doen, zou het bij me passen. Ik heb niet veel middelen beschikbaar voor dit project, dus met het plaatwerk zou ik geld kunnen besparen.

1 like

Van welk materiaal moet jouw onderdeel gemaakt zijn, want als je dit onderdeel al in volume hebt, kun je het 3D-printen zien.