Hallo
Hier is mijn code:
je le met dans un post suivant car on est limité à 6000 caractères sur le Forum
en output:
Twee problemen dus:
1- Als ik geen weergave definieer in dataView(0), werkt de volume-export, als ik er een op de volgende manier definieer:
'Variable pour l'export DXF/DXG
Dim varViews As Variant
Dim dataViews(2) As String
'Vues d'annotation que l'on veux exporter en DXF
dataViews(0) = "*Current"
dataViews(1) = "*Front"
dataViews(2) = "*DXF"
varViews = dataViews
Dus mijn export werkt niet meer...
ElseIf flagTole = 0 Then 'Si on est en volumique:
'value = instance.ExportToDWG2(FilePath, ModelName, Action, ExportToSingleFile, Alignment, IsXDirFlipped, IsYDirFlipped, SheetMetalOptions, Views)
varViews = dataViews
swPart.ExportToDWG2 dxfFilePath, filePath, swExportToDWG_ExportAnnotationViews, False, varAlignment, False, False, 0, varViews
bRet = swPart.ExportToDWG2(dxfFilePath, filePath, swExportToDWG_ExportAnnotationViews, True, varAlignment, False, False, 0, varViews)
If bRet Then
Debug.Print "On a exporté la pièce de volumique en DXF: " & dxfFilePath
Else
Debug.Print ("Erreur enregistrement DXF: " & dxfFilePath)
End If
End If 'Fin du If flagTole
swPart.ExportToDWG2 --> geeft als resultaat ONWAAR
Al zet ik alleen een vooraanzicht...
Mijn doel is om een annotatieweergave te maken met de naam "DXF" in de volumedelen die we willen verzenden om te knippen. Sommige zijn inderdaad getekend in de context van de montage en zijn daarom niet gericht op de oorsprong, noch op de basisplannen en in dit geval is het gepast voor de tekenaar om het uitzicht te kiezen dat hij gebruikt voor het snijden. Een beetje zoals wanneer je "Gezicht exporteren" doet in DXF.
Ik kan niet gebruiken: swExportToDWG_ExportSelectedFacesOrLoops omdat ik denk dat ik niet automatisch het juiste gezicht kan vinden.
(tenzij ik automatisch het gezicht kan selecteren dat het grootste oppervlak heeft.... maar hey, het is niet geweldig en het kan tijdrovend zijn)
2- Voor plaatwerkonderdelen exporteer ik elke configuratie goed, het werkt cool. Aan de andere kant wil ik er zeker van zijn dat het de geometrie van het onderdeel in zijn ontwikkelde staat gebruikt met de functies die we hebben geassocieerd met de ontwikkelde staat (in de map met uitgevouwen toestand). Omdat kleine aanpassingen vaak alleen worden gedaan voor het snijden, bijvoorbeeld:
- Aan het einde van de vouwen worden kleine vouwmarkeringen toegevoegd
- We verbergen sommige gezichten, zoals de verzinkingen die we bij herbewerking doen, anders krijgen we een dxf met twee concentrische cirkels, en het doel is om alleen gesloten contouren te hebben.
In mijn hierboven geposte code ging ik door de configuraties om de FLAT's te vinden, maar de plaatwerkonderdelen hebben geen FLAT-configuratie totdat je de tekening maakt. Het gebruik van swExportToDWG past goed bij mij, want zelfs als het onderdeel geen platte patroonconfiguratie heeft, wordt de export goed gedaan.
Daar heb je het, je advies is ook welkom over de andere delen van de code.
Hartelijk dank!