De hulp van de API die in Solidworks is ingebouwd, is ook handig en up-to-date dan de macrorecorder die alleen basisfuncties achtereenvolgens uitvoert.
@ olivier42: API = Application Programing Interface dus native in het Engels.
Dit is het lot van alle ontwikkeltalen die in principe Engelstalig zijn (voor lus, indien voorwaarde...). Ok, we zitten in de week van de Francofonie maar je moet niet alles in het Frans vertaald willen hebben.
Je moet jezelf dwingen en een beetje Engels leren, het opent horizonten.
Met andere webbrowsers kunt u ook met de rechtermuisknop op vertalen klikken
(Ik ben tegen Google en anderen, ik gebruik hun software niet,... Ik geef ze liever niet meer mijn internetpubliek, ik ben meer een Qwant en Ghostery-persoon)
maar het is echt gemakkelijker om de basis van grammatica/schrijven/methodologie in het Frans uitgelegd te krijgen (terwijl de functies en code in het Engels blijven)
wanneer men niet langer een voldoende ontvankelijke geest heeft zoals in het verleden..., om nieuwe dingen in zich op te nemen.
het zal u er niet van weerhouden om op zoek te gaan naar informatie, meer geavanceerde concepten in het Engels... of door in de toekomst nieuwe vragen aan te maken op het Lynkoa-forum!
;-)
Nou, goed idee, als ik ooit een API-vraag stel, doe ik het in het Engels! Niark Niark Niark...
Nu zou ik je willen adviseren om direct met de C#-taal te beginnen met behulp van het uitstekende boek van nico.pyright https://data.brains-master.com/pdf/523498-apprenez-a-developper-en-c.pdf. Voor de IDE kunt u dan ofwel de gratis versie van Microsoft "Visual Studio Community" of de opensource-versie "Sharpdevelop" nemen (lees de gebruiksvoorwaarden zorgvuldig door voordat u de keuze maakt), hiermee kunt u onafhankelijke programma's maken waarmee u Solidworks, EPdm maar ook Excel kunt besturen enz... Het is in deze programmeertaal dat de "SW 3D Configurator" die ik in de tutorials heb gestopt, is geschreven.