API - Bestandsnaam ophalen

Hallo

Ik probeer een vrij eenvoudige macro te maken (denk ik) waarmee ik een tekening in PDF en DWG kan opslaan en in de juiste map kan opslaan. Dus ik heb de macro opgeslagen tijdens het opslaan van het document, maar hoe kan ik in de macro aangeven dat het de naam van het document moet nemen dat moet worden opgeslagen en niet een naam die al in de mcro is gedefinieerd (ik weet niet of ik duidelijk ben...)

api.png

Zie deze link

http://www.lynkoa.com/forum/3d/macro-pour-enregistrer-un-plan-sw-en-pdf-avec-l-indice-de-revision

4 likes

Hallo

Ik gebruik:

sPathName = swModel.GetPathName' haalt de mapnaam op
 sPathName = Links(sPathName, Len(sPathName) - 7)
 sPathName = sPathName + ".dxf"  ' Bewerken: voeg dxf toe aan het einde van de variabele om op te slaan in dit formaat (kan worden vervangen door pdf)

dan:  bRet = swModel.SaveAs4(sPathName, swSaveAsCurrentVersion, swSaveAsOptions_Silent, nErrors, nWarnings)

3 likes

@gt22: Ik heb de macro in de link, maar het slaat de bestanden op in de map waar de SolidWorks-tekening zich bevindt en ik weet niet waar ik de code moet wijzigen om mijn paden aan te geven :-(

1 like

Hallo

Persoonlijk weet ik niets over het maken van macro's, maar wanneer ik pdf- en dwg-exports van planmappen moet doen, gebruik ik de taakplanner, er is een exportfunctie voor dit doel. Je kunt hem zelfs programmeren om 's nachts te werken.

Aan de andere kant interesseert het kennen van macro's me sterk, als iemand  documentatie heeft om me te trainen, ben ik geïnteresseerd.

Moge de kracht met je zijn.

planificateur.jpg
3 likes

@ DubbelL

Waarom past het niet bij jou?

of dit is vastgelegd in de tekeningbestanden van het genoemde onderdeel of de assemblage

1 like

We hebben namelijk een map waarin de SolidWorks-tekeningen zijn opgenomen, een map voor de MEP in DWG en een map voor de MEP in PDF... Een toporganisatie... Om te gillen

Ik heb een beetje aan het bestand gesleuteld en het lukt me om het pad te veranderen, maar ik verlies de naam van het bestand... Maar ik kom er uiteindelijk wel :-)

1 like

Kijk vanuit deze macro en vind een methode om een map te kiezen.

Anders zou je je code en een detail van de boom kunnen plaatsen (als de mappen allemaal dezelfde naam hebben)? Ik heb nog even tijd om een handje te helpen.

step_en_masse.swp
1 like

en op de namen van mappen met een extensie 

Typen

DXF voor DXF

PDF voor PDF

SLDDRW voor SLDRW

Sorteer dan gewoon de extensies en bewaar ze waar ze moeten zijn, toch?

1 like

Door te sleutelen en te zoeken dankzij de GT22-link, heb ik eindelijk een macro die werkt en waarmee ik mijn PDF-bestand in een bepaalde map kan opslaan en parallel mijn DWG-bestand in een andere map.

Bedankt allemaal!!

2 likes