Hallo
Als onderdeel van mijn werk moet ik een bewegingsstudie doen op SolidWorks 2021 om de volgorde te laten zien waarin de verschillende elementen van een assemblage op hun plaats worden gezet.
Dankzij de animatiehulp ging ik verder met het monteren van de assemblage in overeenstemming met de eerder gemaakte exploded view.
Ik heb echter een probleem met het laatste element van deze montage.
Ik wil het aan het begin verbergen (dat is oké), dan geleidelijk laten verschijnen vanaf een bepaald punt in de animatie, d.w.z. transparant aan het begin van zijn verschijning, dan steeds ondoorzichtiger.
Maar ik kan het niet. Het lukt me om het plotseling te laten verschijnen, maar niet geleidelijk.
Het moet mogelijk zijn, want een paar jaar geleden ben ik erin geslaagd om het tegenovergestelde proces te doen, dat wil zeggen om een deel geleidelijk te laten verdwijnen. (Het lijkt mij dat het op SolidWorks 2019 was)
Helaas heb ik sindsdien geen animatie meer gedaan en kan ik dit oude bestand niet raadplegen om mijn geheugen op te frissen, aangezien ik in de tussentijd van bedrijf ben veranderd.
Kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat dank en wens u een fijne dag,
Vriendelijke groeten