Een beroep doen op de professionals van de BE, hoe werkt u sinds het begin van de opsluiting?

Fantastisch kamp  Als zelfs in Plabennec het weer mooi begint te worden! Hier in het zuiden van Bretagne zijn we eraan gewend, maar thuis...   ;-)

En het moet ook gezegd worden na 5 maanden regen de zon. (De wolken zijn leeg, ze hebben niets meer om uit te spugen, zelfs niet in Plabennec!)

Nou kom op, ik durf het aan:

"Voor het mooie weer moet je naar de hoofdstad komen, naar Nantes... "

Snel, ik ga uit... :-)

@i zullen het overleven: bedankt voor je deelname! Ik zie dat de ontwerpbureaus zich snel hebben kunnen aanpassen en zonder problemen hebben kunnen blijven werken!

@froussel: Hartelijk dank voor de vragenlijst. Zelfde een goede aanpassing aan jou perfect.

@d.Roger: Heel erg bedankt voor het delen van je gewoonten op het gebied van werken op afstand, het is zeer de moeite waard! Ik moet zeggen dat ik zelf de rust van telewerken enorm waardeer! Efficiëntie ++++

@zozo_mp: Hartelijk dank voor uw feedback! Dit is een geweldig onderwerp dat wacht om besproken te worden! Het kan heel interessant zijn om standpunten te vergelijken. Persoonlijk heb ik al mijn gegevens in de cloud, aangezien ik 2 externe harde schijven heb gebroken en alles ben kwijtgeraakt :D

@fabcamp: Ik ben afgelopen zomer door heel Bretagne gegaan, te beginnen met Saint-Malo, daarna ben ik langs alle kusten gegaan, de eilanden overgestoken, tot ik een prachtige stad in Bretagne heb bereikt: Nantes! Lol ik plaag, ik weet dat het nogal een controverse is de gehechtheid van Nantes. Heerlijk weer voor 15 dagen, ik heb nog nooit zo gebruind. Super aardige mensen, Bretonse specialiteiten aan de top. Ik zal terugkomen met veel plezier!

@Gauthik67: Bedankt voor je deelname! Ik begrijp de opmerking volledig. Ik ben verheugd dat uw bedrijf voorlopig geen gevolgen ondervindt, wat uitstekend nieuws is en geruststelt over de gezondheidstoestand van de industriële sectoren.

@ac cobra 247: je ontwikkelt je vaardigheden als docent, het is geweldig, je kunt binnenkort SW-trainingen geven;) Inderdaad, ik ben niet meer zo aanwezig in Lynkoa, ik zorg voor de volledige digitale aanwezigheid van de divisie Visiativ Solutions, vooral visiativ-solutions.fr. Het gaat in ieder geval goed met me, dank je. Ik probeer er zoveel mogelijk op terug te komen, want het is een plezier om uit te wisselen met deze mooie gemeenschap waar ik zoveel jaren voor heb gewerkt;) 

@sbadenis: haha uitstekend en ja het weer speelt met de zenuwen van mensen in appartementen, zoals ik. Moeilijk, moeilijk.

3 likes

Ik heb ook deelgenomen aan de enquête, het is waar dat je lange tijd de communitymanager was en dat je de site goed live hebt laten leven. Sinds uw vertrek; er is geen chalenge meer..

Hallo clementine,

Ingevuld formulier. Van mijn kant gedeeltelijke werkloosheid voor 1 maand omdat de bedrijven waarmee we samenwerken gesloten zijn. Ik werk een beetje, maar het is niet "gewelddadig". In de tussentijd is het moreel goed, en dat geldt ook voor de gezondheid. Ik hoop dat hetzelfde geldt voor jullie allemaal. Vriendelijke groeten.

@ac Cobra 427: bedankt voor je feedback! We moeten de uitdagingen weer op hun plaats zetten.

@contact_168: blij om te horen dat het moreel en de gezondheid goed zijn! Ik heb de indruk dat de productiesites beetje bij beetje hun deuren heropenen... De muizen zouden snel moeten opwarmen:)

2 likes

@remrem, hoe heb je HP Remote ingesteld? Ik heb een Z-toren maar hij vraagt me om een vergunning, is dit normaal? aangezien ik thuis een goede oude Z420 heb, dacht ik dat er geen probleem zou zijn ... en laag nee.

anders rouleren we omdat het bedrijf geen glasvezel heeft, de verbindingen met PDM zijn super ingewikkeld 

Geen zorgen echt voor de CAD, maar het is de ERP die voor problemen zorgt en de leverancier gesloten 

Hallo

Op dit moment gaat alles goed met ons, totdat de leveranciers niet meer kunnen leveren.

Nu is het probleem om onze machines naar onze klanten te sturen die zich in de 4 uithoeken van de wereld bevinden ...

Ik kan niet wachten tot het voorbij is.

Vriendelijke groeten

AR

@g.casters: Inderdaad, de feedback die ik in de vragenlijst kreeg, zegt dat het grootste probleem voortkomt uit de snelheid van de internetverbinding.

@A.R.: oh ja, blokkeren voor export... en ja, ik kan niet wachten tot het voorbij is... Laten we verenigd blijven. Moed !

@g.casters: Voor zover ik me kan herinneren, heb ik geen problemen gehad met de installatie. Wat is uw boodschap?

Hallo allemaal, van mijn kant, trainer bij Visiativ, we blijven uitsluitend trainen in 2.0. Niet nieuw voor ons, want het bestaat al een flink aantal jaren (ook al is het weinig bekend), maar wat nieuw is en zeer gewaardeerd wordt, is het uitlenen van machines op afstand met de solidworks-suite geïnstalleerd. De beste manier om de training snel van start te laten gaan! Veel succes aan iedereen!

1 like

Hallo Clementine,

Ingevulde vragenlijst.

Geen lockdown voor ons team van 10 mensen op Solidworks en voor de rest van het bedrijf.

We hebben kantoren waar we een goede afstand van elkaar kunnen houden. Hydroalcoholische gel, barrièregebaren en het rolt.

Zo vermijden we werktijdverkorting en dus een salarisverlaging voor iedereen.

Fijne dag

@max59: Ja, felicitaties aan de trainers die zich snel hebben kunnen aanpassen! Voor degenen die geïnteresseerd zijn, blijven we SOLIDWORKS-trainingen en andere Dassault Systèmes-software op afstand geven. Alle informatie over onze cursussen voor afstandsonderwijs vindt u hier: https://www.visiativ-solutions.fr/former-sur-solidworks-et-catia-en-direct-de-chez-vous/

Houd er rekening mee dat sinds dinsdag 14 april de beroepsopleiding van werknemers met werktijdverkorting volledig door de staat wordt gedekt. Uw bedrijf moet snel de nodige stappen ondernemen en uw opleiding wordt niet in mindering gebracht op uw CPF (info hier: https://www.centre-inffo.fr/content/uploads/2020/04/instruction-du-9-avril-2020-renforcement-du-fne-formation-dans-le-cadre-de-la-crise-du-covid-19.pdf).

Hoe werkt training op afstand op SOLIDWORKS of andere Dassault Systèmes software?

• Onze trainers verwelkomen u in de modus voor afstandsonderwijs via webtoegang.
  • Lessen en oefeningen worden in realtime uitgevoerd en je kunt uitwisselen met de trainer en andere aangesloten deelnemers! De praktische regelingen zijn identiek aan die van de traditionele intercompany-opleidingen (oproeping, opleidingsovereenkomst, certificaat van deelname, evaluatie van de voorafgaande leertijd).
  • Als u geen toegang heeft tot uw professionele werkplek, stellen wij u een machine ter beschikking die is uitgerust met een ...
  • Zodra u zich registreert, zorgt Visiativ Solutions voor allesOnline toegang tot een uitgeruste machine (software en licentie) is voor u gereserveerd voor de gehele duur van de geplande sessies over het gekozen thema.
1 like

@m.legras: Hallo! Het is zeer zeldzaam om dat te horen, jij bent een van de uitzonderingen denk ik. Dit is goed nieuws:) 

De 1e resultaten staan online! Ontdek ze hier in de vorm van een infographic:

https://www.visiativ-solutions.fr/infographie-resultats-1ere-semaine-du-barometre-de-lindustrie-en-periode-de-confinement/

Volgende week verschijnt er een update met je nieuwe antwoorden.

Dank u allen en mooie zonnige dag:)

1 like